تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در گفتگوی اعضای هیئت مدیره اتحادیه و تشکل های بخش کشاورزی با مدیرعامل بانک کشاورزی

تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در گفتگوی اعضای هیئت مدیره اتحادیه و تشکل های بخش کشاورزی با مدیرعامل بانک کشاورزی
مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره اتحادیه های مرکزی مرغداران میهن، تولیدکنندگان گل و گیاه کشور،خانه کشاورز، تعاونی‌های صنعت تولید خوراک دام و طیور و آبزیان کشور و اتحادیه مرکزی دامداران با دکتر محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی دیدار و گفتگو کردند .
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، در جلسات جداگانه که خرداد ماه سال جاری در تهران برگزار شد، دکتر طالبی در سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری افزود: این بانک به عنوان بانک تخصصی بخش کشاورزی در تلاش است مشکلات تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی را برطرف کند. امسال دغدغه جدی ما پیدا کردن راه‌هایی است که تولید در بخش کشاورزی را تقویت کند و بهترین راه جستجوی آن‌ را گفتگو با تشکل‌های بخش و ارائه طریق از سوی خود آنها می‌دانیم.
وی با بیان اینکه مدیران بانک کشاورزی نسبت به فراز و نشیب‌های پیش روی تولید کنندگان بی‌تفاوت نیستند و به مسائل آنان آگاهی کامل دارند، افزود: پیش نیاز حل مشکلات اتحادیه ها شناخت درست مسائل و ارائه راه حل برای آن است . برای این کار لازم است تشکل‌ها با بازنگری در وظایف خود، انسجام بیشتر و تکیه بر پتانسیل‌های بالقوه اتحادیه، راساً امور را مدیریت کنند.
دکتر طالبی در ادامه سخنانش به مشکلات سال گذشته تشکل‌های غیردولتی بخش کشاورزی یادآور شد: بسیاری از این مشکلات قابل پیش‌بینی است و لذا با داشتن اطلاعات بازار و پیدا کردن راه‌حل پیش از بروز مشکل، مواجهه با آن امکان‌پذیر است.
مدیرعامل بانک کشاورزی با تأکید بر اینکه می‌توان از طریق تعامل سازنده این مسائل را برطرف کرد، افزود: درصورتی‌که چنین تعاملاتی گسترش یابد، تشکل‌های بخش کشاورزی نتایج متفاوتی بدست خواهند آورد .
دکتر طالبی از تدوین برنامه‌های مناسب این بانک برای تشکل‌های کشاورزی خبر داد و متذکر شد، علاوه بر راهکارهای بیمه‌ای در تلاشیم از طریق شعب بانک کشاورزی نقدینگی را به سوی تشکل‌ها هدایت کنیم.
وی با بیان اینکه ظواهر توسعه دیگر کشورها چشم‌اندازی عالی دارد اما هوش، ذکاوت،عزم و‌اراده ایرانیان بالاتر است، خاطرنشان کرد: ما باید با همفکری و تعامل برای اداره و تأمین منابع مورد نیاز بخش تلاش کنیم و برای تحقق آن نیز ساده‌ترین و مؤثرترین روش متمرکز کردن منابع و حساب‌های فعالان بخش در بانک تخصصی بخش است.
دکتر طالبی موفقیت اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی را در حرکت مبتنی بر برنامه دانست و متذکر شد: پرهیز از حرکت‌های فردی و انجام اقدامات به صورت هماهنگ با دیگر تشکل‌ها و رویکرد برای تشکیل و تکمیل زنجیره تولید موجب می‌شود تا به اهداف تعیین شده دست یابیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از برون سپاری امور مربوط به اعتبارات خرد با هدف افزایش بهره‌وری در این بانک خبر داد و ابراز امیدواری کرد، با این اقدام فرصت بیشتری برای رسیدگی به امور تشکل‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی فراهم شود.
یادآوری می‌شود این نشست‌ها با دعوت بانک کشاورزی به صورت مستمر تا نشست با سایر اتحادیه‌ها، بخش‌ها و دیگر تشکل‌های بخش کشاورزی ادامه خواهد یافت. 

 
قالب دلخواه شما