- بـا توجه به زمانبندی ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به جهت افزایش امنیت تراکنش های کارتی مشتریان، از تاریخ 98/11/13 استفاده از رمزدوم پویا برای تراکنش های بیش از یک میلیون ریال در بانک کشاورزی الزامی شده است.
- مشتریان محترم بانک کشاورزی میتوانند از روش های ذیل نسبت به فعال سازی و استفاده از رمز پویای کارت خود اقدام کنند:
- 1- استفاده از نرم افزار تولید رمز پویا (ریما) در گوشی های هوشمند
- 2- استفاده از روش پیامکی
مشتریان عزیز میتوانند با مراجعه به دستگاه های خودپرداز و یا از طریق اینترنت بانک نسبت به فعـال کردن رمز پویای کارت خود ابا روش های نرم افزاری و یا پیامکی برای تولید و دریافت رمز دوم پویا استفاده کنند
نکته 1: امکان استفاده همزمان از هر دو روش نیز وجود دارد.
نکته 2: امکان استفاده از رمز دوم ثابت تا سقف یک میلیون ریال در روز برای همه دارندگان کارت فراهم شده است.
- فعال سازی و غیر فعالسازی رمز دوم پویا از طریق خودپردازهای بانک کشاورزی و اینترنت بانک امکانپذیر است ، فعال سازی و غیر فعال سازی رمز دوم ثابت کما فی السابق تنها از طریق خودپردازهای بانک کشاورزی میسر است..
- برای افزایش امنیت تراکنش های بانکی مشتریان، امکان فعالسازی و استفاده از رمز اول پویا از طریق خودپردازهای بانک کشاورزی وجود دارد. در این شرایط، رمز اول پویا و رمز اول ثابت همزمان قابل استفاده در ابزارهای پذیرش کارت می باشند.
-
1- آیا می توان برای کارت هدیه رمز دوم ثابت تعریف نمود؟
با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک کشاورزی می توان رمز دوم ثابت کارت را فعال نمود .
2- چرا بعد از ارسال کد 8 کارکتری به سرشماره 3000940 پاسخ پیامک ارسال نمی شود؟
بعد از به روز رسانی شدن اندروید گوشی ها برنامه های پیامک با رمز سازگاری ندارد و 8 کارکتر به سر شماره نمی رسد که با تغییر برنامه اس ام اس می توان این مشکل را حل نمود .
3- چرا 8 کارکتر برای فعال سازی ارسال نمی شود ؟
- ابتدا می بایست مشتری اطمینان داشته باشد که شماره موبایل به نام خودش باشد
- ممکن است تفاوتهایی در نام و نام خانوادگی مشتری در سیستم بانک و سیستم اپراتور وجود داشته باشد که شاهکار نمی تواند این دو را با هم تطبیق دهد . به عنوان مثال فامیلی رضایی که به دو صورت رضائی یا رضایی نوشته میشود تفاوت این دو نوشته در سیستم مهرگستر و اپراتور باعث می شود که پاسخ عدم تطابق دریافت نماید.
- 4- چرا بعد از پیام فعال سازی رمز ارسال نمی شود ؟
در اکثر مواقع مشتری در برنامه باران یا دستگاه خود پرداز تراکنش خدمات غیر حضوری را غیر فعال می نماید که بعد از آن امکان دریافت رمز مقدور نمی باشد .
5- چرا با وجود اینکه رمز پویا فعال است در برنامه باران امکان ارتقاء سطح وجود ندارد؟
ابتدا در برنامه باران 10 گردش آخر کارت را انجام داده و از فعال بودن رمز پویا می بایست اطمینان پیدا نمود و چنانچه 10 گردش را نشان ندهد باید مجددا برای فعالسازی رمز پویا اقدام نمود.