راهنماي نصب و دریافت برنامه

 

برای نصب نرم‌افزار بانکداری تلفن همراه بر روی گوشی تلفن خود لطفا با توجه به نوع گوشی، اقدام به نصب برنامه بر روی گوشی تلفن همراه خود کنید:

 
سیستم عامل اندروید

برای دریافت همراه بانک کشاورزی (سیستم عامل اندروید) می‌توانید از روش‌های زیر اقدام نمایید

این نسخه مختص گوشی های دارای سیتم عامل اندروید،نگارش 4/4(KitKat)و بالاتر میباشد.

بارکد دو بعدی (QR) نرم افزار موبایل بانک برای اندروید

سیستم عامل iOS

برای دریافت همراه بانک کشاورزی (سیستم عامل iOS) می‌توانید از روش‌های زیر اقدام نمایید

برای استفاده از این روش پرداخت حق اشتراک اپ استور مورد نظر الزامی می باشد. بدیهی است ارائه هرگونه خدمات پشتیبانی مرتبط با پرداخت حق اشتراک و یا دریافت نرم افزارها در فروشگاه های فوق بر عهده فروشگاه مربوطه می باشد.

نحوه دریافت: دریافت اپلیکیشن اپ استور مورد نظر > دریافت همراه بانک کشاورزی

وب اپلیکیشن همراه بانک (PWA)

نسخه تحت وب نرم‌افزار همراه بانک در راستای رفع محدودیت‌های ایجاد شده برای نرم‌افزارهای ایرانی تهیه گردیده و بر روی تمامی سیستم عامل‌ها (اندروید،iOS و...) قابل استفاده بوده و از طریق آدرس mbi.bki.ir در دسترس می‌باشد. وب اپلیکیشن همراه بانک شامل خدماتی از قبیل: مانده حساب و کارت، انتقال وجه حسابی وکارتی و گردش حساب و کارت می‌باشد که به تدریج سایر خدمات بر روی آن پیاده سازی می‌گردد. همچنین مشتریان می توانند بعد از فعالسازی وب اپلیکیشن، میانبرآن را بر روی صفحه اصلی گوشی (نحوه آن بر حسب سیستم عامل و مرورگر متفاوت می باشد) قرار داده و مشابه سایر اپلیکیشن‌ها از خدمات آن استفاده نمایند.

بارکد دو بعدی (QR) وب اپلیکیشن همراه بانک

 

 

معرفی همراه بانک

همراه بانک (Mobile Banking)
 همراه بانک (Mobile Banking)  

فراتر از نداشتن محدودیت زمان و مکان، به آسانی و با استفاده از تلفن همراه، همیشه و هرجا، مشتریان بانک می‌توانند خدمات بانکی مورد درخواست خود را از طریق این خدمت دریافت کنند.

خدمات مبتنی بر کارت در سامانه همراه بانک
  • مشاهده مانده کارت
  • انتقال وجه به کارت های بانک کشاورزی و یا سایر بانک ها (روزانه 100میلیون‌ریال)
  • استعلام و پرداخت قبوض موبایل، تلفن ثابت، برق، گاز، و...
  • خرید اعتبار شارژ سیم کارت
  • استعلام سه شارژ آخر
  • صورت‌حساب کارت (10 گردش آخر کارت)
  • مسدودکردن کارت
  • عدم تخصیص کارت
  • انتقال به حساب‌ها-کارت‌های پر کاربرد
  • بازیابی پاسخ تراکنش‌های بدون پاسخ (از بخش تاریخچه)
  • فعال سازی و غیر فعال سازی رمز پویا
خدمات مبتنی بر حساب در سامانه همراه بانک
  • مشاهده مانده حساب
  • (انتقال وجه بین حساب های خود مشتری در بانک کشاورزی بدون نیاز به رمز به صورت نامحدود )
  • انتقال وجه به حساب های بانک کشاورزی (روزانه دو میلیارد‌ریال)
  • انتقال وجه پایا (روزانه دو میلیارد‌ریال)
  • انتقال وجه ساتنا (روزانه دو میلیارد‌ریال)
  • انتقال وجه پرداخت لحظه ای(پل) تا سقف روزانه 100 میلیون ریال
  • استعلام پایا
  • مدیریت چک های صیادی (پیچک)
  • مدیریت تسهیلات دریافتی و ضمانت نامه ها
  • استعلام و پرداخت قبوض موبایل، تلفن ثابت، برق، گاز، و...
  • امکان دریافت صورتحساب با جزییات کامل در بازه زمانی انتخابی
  • تغییر رمز حساب
  • عدم تخصیص حساب
  • دریافت کد شبا
  • انتقال به حساب‌ها-کارت‌های پر کاربرد
  • بازیابی پاسخ تراکنش‌های بدون پاسخ (از بخش تاریخچه)
امکانات جانبی
  • جستجوی شعب اطراف
  • به اشتراک گذاری تراکنش ها
  • امکان ورود بایومتریک(اثر انگشت یا تشخیص چهره)
  • امکان تعریف و استفاده از توکن نرم افزاری اینترنت بانک
  • قابلیت یادداشت گذاری و طبقه بندی شخصی تراکنش ها(مدیریت مالی)
  • امکان انتقال وجه کارتی، حسابی و پایا به حساب مشتریان بانک کشاورزی از طریق شماره موبایل مشتری
  • امکان فعال سازی رمزساز آفلاین برای تولید رمز یکبار مصرف حسابی و کارتی در هنکام انجام تراکنش های انتقال وجه، بدون نیاز به دریافت رمز از طریق پیامک
  • بارکدخوان قبض
  •  
نحوه درخواست

فعالسازی و مدیریت همراه بانک

خدمات مبتنی بر کارت در سامانه همراه بانک

مشتریان با استفاده از این خدمت قادر خواهند بود بدون مراجعه به شعب بانک، جهت اتصال حساب/کارت به همراه بانک، قطع ارتباط آنها و همچنین تخصیص/تغییر رمز حساب اقدام نمایند. بدین منظور برای احراز هویت مشتری اطلاعات ذیل مورد استفاده قرار می گیرد:

  • شماره حساب مشتری
  • کد ملی
  • تاریخ تولد
  • شماره تلفن همراه مشتری

پس از تصدیق هویت در مرحله اول و دریافت پیامک پنج رقمی «کد معتبر سازی شماره موبایل در اینترنت بانک کشاورزی»، مرحله دوم تصدیق هویت با اخذ اطلاعات ذیل انجام می شود:

  • شماره کارت
  • رمز دوم کارت
  • Cvv2
  • تاریخ انقضاء کارت
  • کد تأیید ارسال شده به شماره تلفن همراه (پنج رقمی)

پس از تصدیق اطلاعات در مرحله قبل، لیست شماره حساب ها و کارت های متصل به شماره تلفن همراه (برای مشتریان فعلی همراه بانک) نمایش داده می شود و مشتری می تواند تغییرات مورد نظر را در حساب ها و کارت های متصل به همراه بانک خود اعمال نماید. همچنین مشتریان جدید متقاضی بهره برداری از همراه بانک قادر به معرفی حسابها و کارتهای خود جهت فعالسازی همراه بانک می باشند.

نکات امنیتی

  • لطفا به منظور جلوگیری از سرقت اطلاعات توسط برنامه آلوده به بدافزار، نرم افزار همراه بانک را از وب سايت اصلي بانک و يا منابع قابل اعتماد و مورد تائید بانک دريافت نمائید.
  • با وجود تمهیدات در نظر گرفته شده در برنامه همراه بانک به منظور جلوگیری از افشاء اطلاعات حساس، حتي الامكان در هنگام اتصال به شبكه های بي سیم عمومي از نرم افزارهای همراه بانک استفاده نشود.
  •  به منظور جلوگیری از حملات فیشینگ، و يا استفاده از از تكنیک های مهندسي اجتماعي در جهت سرقت اطلاعات، از کلیک کردن روی لینک ها و يا دريافت فايل های ضمیمه پیام هايي که از طرف اشخاص ناشناس برای شما و يا در گروه های مختلف ارسال مي شود، بپرهیزيد.
  • به منظور جلوگیری ازآلودگي به بدافزارهای جديد که از طرق مختلف منتشر مي گردند از نرم افزارهای امنیتي) ضد بدافزار، آنتي ويروس ، فايروال(تلفن همراه که به روز رساني مي شوند، استفاده شود.
  • ضعف های امنیتي سیستم عامل و نرم افزارهای همراه بانک، مي تواند منجر به سوءاستفاده و نفوذ به تلفن همراه گردد. همواره، به روزرساني های سیستم عامل و همچنین نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده علي الخصوص نرم افزار همراه بانک را در برنامه خود قرار دهید.
  • بسیاری از بدافزارها در قالب برنامه های کاربردی به ظاهر قانوني ارائه مي گردند و برای افزايش حوزه نفوذ خود در هنگام نصب برنامه اقدام به دريافت مجوزهای بیش از انداره مي نمايند. از نصب برنامه های کاربردی تلفن همراه که مجوزهای بیش از اندازه درخواست مي نمايند، پرهیز شود.
  • اغلب سیستم عامل های مدرن تلفن همراه، به طور پیش فرض دارای مكانیزم های امنیتي دروني جهت کاهش مخاطره بدافزارها مي باشند، با فراهم سازی مجوز دسترسي ريشه ) root ( درسیستم عامل اندرويد يا قید آزاد کردن ) jail break ) IOS اين ساز و کار ها دور زده خواهند شد. از فراهم سازی مجوزدسترسي ريشه ) root ( در سیستم عامل اندرويد يا قید آزاد کردن IOS و دور زدن ساز و کار های امنیتي خودداری نمائید.
  • به منظور جلوگیری از افشاء اطلاعات محرمانه اطلاعات حساس مربوط به حساب بانكي )از قبیل رمزکارت ، تاريخ انقضای کارت بانكي و CVV2 ( را در تلفن همراه ذخیره ننمايید.
  • اطلاعات حساس مربوط به حساب بانكي )از قبیل رمز کارت ، تاريخ انقضای کارت بانكي و CVV2 ( را به هیچ وجه در اختیار ديگران قرار ندهید و آنها را در فواصل زماني حداکثر سه ماهه تغییر دهید.
  •  هرگز اطلاعات مهم خود مانند شماره حساب، رمزها، کد ملي و ... را از طريق پیام کوتاه ارسال نكنید.
  • در صورت مفقودی يا سرقت تلفن همراه سريعا درخواست غیرفعال نمودن شماره سیم کارت را به شعبه اعلام نمايید. ضمن اينكه مي توانید با اختصاص شماره حساب و شماره کارت خود به يک سیم کارت جديد از طريق يكي از شعب بانک کشاورزی اطلاعات سیم کارت سرقت يا مفقود شده را از سیستم حذف نموده و از رمز جديدی که به شما داده مي شود استفاده نمايید.
  • پیش از واگذاری گوشي تلفن همراه خود برنامه را از روی گوشي حذف نمايید. با اين کار کلیه اطلاعات حسابهای ثبت شده و نیز پیامهای دريافتي شما بر روی گوشي از بین مي روند.
  • پیش از واگذاری سیم کارت خود، چنانچه سیم کارت ديگری را جايگزين نمي نمايید بايد حسابها و سرويس های يكطرفه ثبت نامي خود را حذف نمايید.
  • در زمان نصب نسخه جديد ابتدا نسخه قبلي را از گوشي خود حذف نموده و پس از آن ، نسخه جديد را نصب نمايید. در صورت نیاز به نصب مجدد نرم افزار) نسخه يكسان ( و در صورت تمايل به حفظ اطلاعات موجود بر روی گوشي، نرم افزار را بر روی برنامه قبلي نصب نموده و آن را جايگزين( Replace (نمايید و به سوال نگهداری اطلاعات موجود، پاسخ مثبت دهید.
  • تلفن همراه را هنگامي که از آن استفاده نمي کنید، قفل کرده و رمز ورود آن را حتي برای نزديكترين وابستگان خود فاش نكنید.
  • از انتخاب رمز های ساده و قابل حدس )شماره شناسنامه و تاريخ تولد و...( خودداری نمائید.
  • تصور نكنید چون مبلغ قابل توجهي وجه در حساب بانكي تان نداريد هدف مناسبي برای سارقان اينترنتي نیستید چرا که تمام کاربران به يک میزان در معرض خطر تهاجم هكر ها هستند پس در هر شرايطي امنیت را جدی بگیريد.
  • هنگامي که به بلوتوث نیازی نداريد از خاموش بودن آن مطمئن شويد.

سوالات متداول

1- براي نصب برنامه همراه بانک کشاورزی چه بايد کرد؟

مشتريان بانک كشاورزی براي نصب برنامه همراه بانك می توانند ، با توجه به نوع سيستم عامل تلفن همراه خود، فايل برنامه همراه بانک را از شعب مجهز به سامانه بلوتوث و يا از بخش بانکداری الکترونيکی سايت بانک كشاورزی به نشانی www.bki.ir دريافت نموده و در گوشی خود نصب نمايند.

2 -براي استفاده از خمات همراه بانك حسابي و كارتي نياز به چه رمزهايي مي باشد؟

نوع رمز عبور نحوه تهيه رمز فراموش كردن رمز
رمز برنامه همراه بانك رمز ورود به همراه بانك به اختيار مشتري انتخاب مي شود و مي‌بايست  بيش از 4 كاركتر باشد. با حفظ اطلاعات قبلي برنامه همراه‌بانك را مجددأ نصب مي نماييم.
رمز حساب همراه بانك مراجعه به شعبه  و یا از طریق بخش فعالسازی و مدیریت همراه بانک سایت بانک کشاورزی مراجعه به شعبه و درخواست رمز مجدد
  رمز كارت همراه بانك همان رمز دوم كارت يا رمز خريد اينترنتي مي‌باشد كه با مراجعه به خودپرداز و انجام عمليات رمز قابل دريافت است. مراجعه به خودپرداز و انجام عمليات تغيير رمز
3- آيا امكان تعريف چند شماره حسا ب بر روي همراه بانك كشاورزي وجود دارد ؟

بله، با فعالسازی همراه بانک کلیه کارتها و حسابهای مشتری بصورت خودکار در همراه بانک در دسترس خواهد بود.

4- آيا انتقال وجه به حسابهاي ساير بانكها امكان‌پذير است ؟

بله، از طریق کارت به کارت، پرداخت لحظه ای(پل) و پایا امکان پذیر است.

5- در صورت مفقودی يا سرقت تلفن همراه چه بايد کرد؟

مشتری بايد درخواست غيرفعال نمودن شماره سيم کارت را به شعبه اعلام نمايد.

6- قبل از واگذاری گوشی تلفن همراه مهمترين اقدام امنيتي چيست؟

برنامه را از روی گوشی حذف نماييد. با اين کار کليه اطلاعات حسابهای ثبت شده  بر روی گوشی از بين می روند.

7- در صورت تغير شماره تلفن همراه( سيم كارت جديد) چه اقدامي بايد صورت پذيرد ؟

مراجعه به شعبه اعلام شماره جديد و دريافت رمز حساب جديد

8- آيا امكان تغيير رمز ورود به برنامه وجود دارد ؟

بله. در قسمت تنظيمات با ورود به انتخاب تغيير رمز عبور برنامه فراهم می‏باشد.

قالب دلخواه شما