عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی: بازرسی برای اصلاح و بهبود اوضاع و رشد تعالی سازمان صورت میگیرد .
بازرسان سرمایه بانک و خطکش بازرسی نشان دهنده میزان تبعیت عملکردها از مقررات و ضوابط مربوطه در عرصه عمل است.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی همایش بازرسان و حسابرسان بانک کشاورزی با محوریت ارتقاء کنترل های داخلی بانک طی روزهای 21 و 22 دی ماه سال جاری برگزار شد و مهندس داور ماهیکار عضو هیأتمدیره بانک ضمن اعلام این مطلب، با اشاره به نقش و اهمیت نظام بانکی در اقتصاد ملی گفت مجموعه خدمات ارائه شده توسط شبکه بانکی موجب افرایش تولید، رشد اقتصادی و افزایش بهره وری و ایجاد فرصت های شغلی جدید شده و باعث رضایت میلیون ها نفر از مشتریان بانک ها شده است.
وی یادآور شد: علیرغم تمام دقت نظرها، گاه سوء استفاده ای، خوش نامی شبکه بانکی را زیر سؤال میبرد و اعتماد عمومی را خدشه دار می سازد که لازم است با تدابیر لازم چاره جویی کرد.
عضو محترم هیئت مدیره در ادامه با اشاره به مجموعه اقدامات بانک در راستای ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد گفت: علاوه بر تمهیدات صورت گرفته و حرکت از بازرسی پس از وقوع به سمت بازرسی پیشگیرانه، به منظور مقابله با تهدیدات متصور لازم بود امور ارجاعی بر پایه فرآیندهای نوین بانکی ساماندهی شود.
مهندس ماهیکار افزود :استفاده از کاربران ارشد کنترل اسناد در شعب، طراحی شبکه پویای بازرسی ، سیستم هوشمند بازرسی از راه دور، تهیه لوح فشرده بخشنامه ها و اطلاعیه ها با لحاظ موارد کنترلی آن، طرح حسابرسی مستمر شعب و نظارت بر عملکرد مدیریت ها و شعب تابعه آنها را در قالب فرمت های طراحی شده از جمله کارهایی است که در سال جاری در دستور کار حوزه نظارت و بازرسی قرار گرفته است.
مهندس ماهیکار در ادامه گفت: سایر بخش های بانک نیز در راستای توجه به امر نظارت و بازرسی با بکارگیری سامانههائی چون مرآت، سیستم داشبورد،سابکا، نرم افزار نظارت بر طرح ها ، اعتبارسنجی مشتریان اقدامات مؤثری را به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی به عمل آورده اند که شایسته تشکر است.
عضو هیأت مدیره بانک با بیان اینکه کار بازرسی، قضاوت بر عملکردهاست گفت: نباید با بزرگ نمائی ضعف شعب تلاش صادقانه آنان در مسیر ارائه خدمات بانکی نادیده گرفته شود.
وی افزود: بازرسان سرمایه اصلی بانک هستند زیرا با حضور آنان موارد اختلاف و انحراف بین وضعیت موجود و مطلوب تعیین و میزان اهمیت آن ارزیابی و برای اصلاح امور و یا رفع نقیصه پیشنهادات مشخص داده شده و تا حصول نتیجه پی گیری می شود.
مهندس ماهیکار در پایان گفت: در انجام امور بازرسی می بایست آنچنان اطمینانی در همکاران ایجاد کنند که آنان باور داشته باشند بازرسی و نظارت نه برای مچ گیری و مشکل آفرینی بلکه با هدف اصلاح و بهبود اوضاع و رشد و تعالی سازمان صورت میگیرد.