وجدان کاری و شرافت شغلی همکاران بانک بزرگ‌ترین عامل کاهش تخلفات در بانک کشاورزی است

وجدان کاری و شرافت شغلی همکاران بانک بزرگ‌ترین عامل کاهش تخلفات در بانک کشاورزی است

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، ماهی‏کار روز چهارشنبه بیست و هفتم مهرماه در جمع مدیران این بانک ضمن تشریح پدیده فساد اقتصادی و روشهای مقابله با آن، یادآور شد: فساد به معنی خروج از ضوابط شرعی و قانونی آثار و نتایج مخربی برای اقتصاد کشور را به دنبال دارد .
وی با بیان اثرات فساد در سازمان‌های دولتی گفت: علل بنیانی وپیدایش و رواج فساد هرچه باشد آثار آن همچون موریانه عمل کرده ،هم سرمایه‌های مادی را و هم سرمایه اجتماعی را از بین می‌برد .
ایشان ضمن اشاره به وظایف حوزه‌هایی که مسئولیت حفظ سلامت بانک و به تبع آن مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری را عهده‌دار هستند، اظهار داشت: عدم توجه به این مسئولیت ها باعث خواهد شد اعتماد عمومی خدشه دار ‌شده،اطمینان ها سلب گردیده و از همه مهم‌تر آبروی سازمانی لکه‌دار شود .
ماهی‏کار ضمن آسیب‌شناسی حادثه اخیر در بخشی از شعب شبکه بانکی کشور، راه کارهای نظارتی به منظور جلوگیری و پیشگیری از وقوع چنین حوادثی را با حاضرین در میان گذاشت .
وی در این جلسه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام داشت: فساد عامل بی ثمر شدن خدمات است و مبارزه با آن عامل پیشرفت کشور خواهد بود .
عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی گفت: تقویت کنترل‌های داخلی، تقویت پرسنل گروه‌های بازرسی مدیریت‌ها ، اجرای صحیح دستورالعمل‌های صادره در خصوص مبارزه با پولشویی، سرکشی مستمر مدیران به شعب تابعه، استفاده لازم و کافی از امکانات بانکداری الکترونیک، کنترل و رعایت نسبت تسهیلات پرداختی شعب به منابع در اختیار ، بررسی نوسانات غیرمتعارف حساب‌های حساس شعب، آموزش بیش از پیش دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادره به صورت کاربردی برای پرسنل، استفاده کامل از سامانه مرآت با داشتن 9 سطح دسترسی به منظور پرداخت صحیح تسهیلات ، جلوگیری از توقف بیش از حد مجاز رؤسا و کارکنان در یک شعبه، کنترل حد نصاب های شعب و اختیارات داده شده به آنها، توجه به رعایت ضوابط و موارد گفته شده در بسته سیاستی و نظارتی بانک مرکزی، سنجش میزان اعتبار متقاضی و اخد وثایق و تضمینات معتبر و همچنین بررسی صحت و اصالت اسناد و استعلام از بانک مرکزی در خصوص میزان تعهدات و بدهی‌های مشتری از جمله راهکارهایی است که به منظور فایق آمدن به فساد اقتصادی و جلوگیری از خلل عملکرد صحیح اقتصادی و به کارگیری منابع برای شکوفایی اقتصادی کشور مؤثر می‌باشد.

قالب دلخواه شما