درخواست گامبیا از ایران برای دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی

درخواست گامبیا از ایران برای دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی

وزیر امور خارجه گامبیا و هیئت همراه به منظور بررسی چگونگی اعطای تسهیلات درخواستی از ایران، با دکتر محمد طالبی مدیر عامل بانک کشاورزی دیدار و گفت وگو کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی؛ خط اعتباریی که براساس یادداشت تفاهم همکاری توسعه کشاورزی بین جمهوری اسلامی ایران وجمهوری گامبیا در شهریورماه 1385 به امضای وزرای کشاورزی دو کشور رسید، به منظور سرمایه گذاری در زمینه دام و طیور،تولید برنج و فرآوری محصولات غذایی به کشور گامبیا اعطا خواهد شد.
این گزارش می افزاید در این دیدار که با هدف بررسی مجدد شرایط اعطای تسهیلات 15 میلیون دلاری بانک به گامبیا روز یکشنبه 6 مردادماه سال جاری در تهران برگزار شد، وزیر امور خارجه گامبیا ضمن اعلام قدردانی دولت متبوعش از موافقت اولیه این بانک برای اعطای این تسهیلات، ابراز امیدواری کرد روابط دوجانبه بین دو کشور مسلمان گامبیا وجمهوری اسلامی ایران توسعه و ارتقا یابد.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات مورد نظر در بخش کشاورزی گامبیا مورد استفاده قرار خواهد گرفت افزود: با توجه به بحران جهانی غذا و افزایش چشمگیر قیمت محصولات غذایی، بخش کشاورزی این کشور باید مورد تاکید قرار گیرد که به همین دلیل دریافت تسهیلات مورد نظر برای دولت گامبیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وزیر امور خارجه گامبیا افزود:شخصاً مایلم برای استقراض، نزد برادران مسلمان خود بروم تا سایر کشورها.درصورتی که به ما کمک کنید تا غذای خود را تولید کنیم،به عنوان مسلمان دوست داریم سر میز یک برادر مسلمان غذا بخوریم.
دکتر محمد طالبی نیزبا بیان اینکه شرایط پیشنهادی جدید گامبیا از سوی بانک کشاورزی مورد بررسی قرار گرفته است گفت: با توجه به روابط حسنه دوکشور، این بانک به منظور ایفای نقش در توسعه اقتصادی کشور آفریقایی گامبیا علاقه مند به اعطای تسهیلات در طرح های کشاورزی با رعایت ضوابط ومقررات داخلی وبین المللی است.
مدیرعامل بانک کشاورزی با اظهار علاقه مندی برای ارتباط بیشتر با کشورهای مسلمان،در مورد تخصصی بودن این بانک اظهارداشت: چگونگی اعطای تسهیلات وبازپرداخت آن با در نظر گرفتن ماهیت طرح ها انجام می شود.از اینرو، به دلیل علاقه مندی به برقراری ارتباط با کشورهای مسلمان،شرایط اعطای تسهیلات به کشور گامبیا مورد بررسی و بازبینی مجدد قرار خواهد گرفت.
گفتنی است کشورگامبیا علیرغم کمبود بارش باران، منابع آب زیرزمینی و رودخانه های زیادی دارد.هفتاد درصد از جمعیت گامبیا کشاورز هستند و سهم بخش کشاورزی از اقتصاد این کشور به 30 درصد می رسد.

قالب دلخواه شما