همایش هم اندیشی کمی وکیفی بیمه کشاورزی استان خراسان شمالی برگزارشد

همایش هم اندیشی کمی وکیفی بیمه کشاورزی استان خراسان شمالی برگزارشد

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور در همایش هم اندیشی بیمه کشاورزی استان خراسان شمالی ، سهم این استان را در سطوح تحت پوشش بیمه محصولات کشاورز ی در کشور یک درصد اعلام کرد.
به گزارش مدیریت شعب استان خراسان شمالی، مهندس کمال ذبیحی درهمایش هم اندیشی کمی وکیفی بیمه کشاورزی خراسان شمالی که روز 28فروردین 1390دراستان برگزارشدگفت : سطح کمی و کیفی بیمه محصولات کشاورزی در استان نسبت به سهم تولید پائین است هر چند طی سالهای گذشته سطح بیمه محصولات کشاورزی در استان افزایش و روند صعودی داشته است.
وی افزود : سازمان هواشناسی و مدیریت بحران به خوبی می توانند در این زمینه نقش موثری داشته باشند و مدیریت شعب بانک کشاورزی و صندو ق بیمه نیز آمادگی کامل دارد تا اعتبارات مورد نیاز را در این زمینه فراهم کند.
بر اساس این گزارش ، مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به این که بانک کشاورزی بانک تخصصی و تامین کننده منابع مالی بخش کشاورزی است ،گفت: 14 درصد نیروی انسانی سیستم بانکی استان ، متعلق به بانک کشاورزی است و این بانک در بین بانکهای استان رتبه 3 تعداد کارکنان ، رتبه 3 تعداد شعب ، رتبه 4 مصارف و تسهیلات پرداختی سیستم بانکی ، رتبه 3 مانده سپرده های مردمی و تجهیز منابع را دارا است و 94،6 درصد از تسهیلات پرداختی این بانک در استان در بخش کشاورزی مصرف می شود.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد : این بانک 25 شعبه در سطح استان دارد که با 25 دستگاه ATM و 1100 دستگاه کارت خوان فروشگاهی با سیستم یکپارچه بانکداری الکترونیک و سیستم مهرگستر مشغول خدمت اند.
وی گفت:سال گذشته حدود 24 هزار فقره به مبلغ یک هزار و هفتاد میلیارد ریال تسهیلات دربخش کشاورزی دراستان پرداخت شد و 73 درصد مطالبات بانک نیز به حیطه وصول درآمد.
وی درخصوص عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز گفت : این صندوق در سال زراعی 87-86 ، 36 هزار و 365 هکتار ، سال 89-88 ، 84 هزار و 663 هکتار از محصولات زراعی و باغی استان را تحت وپوشش بیمه قرارداده است.
این گزارش می لفزاید ؛ همچنین در این مراسم رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به این که هر ساله به دلیل وقوع حوادث غیر مترقبه مانندگرمای زودهنگام ، سرمازدگی ، تگرگ و طوفان شاهد خسارت در بخش کشاورزی هستیم ،خاطر نشان کرد که این موضوع ایجاب می کند تا بیمه محصولات کشاورزی در استان بطور جدی پیگیری شود.

قالب دلخواه شما