طراحی الگوی جدید منابع و مصارف در بانک کشاورزی

طراحی الگوی جدید منابع و مصارف در بانک کشاورزی

دکتر رضا حسینی مدیر امور مالی و پشتیبانی بانک کشاورزی از طراحی الگوی جدید منابع و مصارف در این بانک با هدف ایجاد توازن در منابع و مصارف خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی حسینی که صبح روز شنبه دوازدهم بهمن ماه در نخستین روز از هم اندیشی مرور استانداردها،یکسان سازی رویه ها و شفافیت اطلاعات برای تهیه صورت های مالی این بانک سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود:کمک به فرآیندهای تصمیم گیری و پیشگیری از تحمیل هزینه های اضافه برداشت جزو دیگر اهداف این الگوی جدید است.
وی با تشریح وضعیت کنونی اقتصاد کلان،رکود تورمی و دیگر مشکلات اقتصادی خاطرنشان کرد: در این شرایط فقط بخش کشاورزی از رشد اقتصادی برخوردار بود و کمی از اثرات رشد منفی تولید ناخالص داخلی را کاهش داد.
دکتر حسینی به سیاست گروه اقتصادی دولت مبنی بر رعایت انضباط مالی و اعمال سیاست های انقباضی اشاره و اضافه کرد:در چنین شرایطی انتظار می رود بانک ها به کاهش تورم ودر کنار آن به کاهش رکود اقتصادی کمک کنند.
مدیرامور مالی و پشتیبانی بانک کشاورزی تصریح کرد: در اقتصاد بانک محور، بانک ها به عنوان اصلی ترین تأمین کننده منابع مالی بخش ها وظیفه سنگینی را به عهده دارند و باید شرایط تأمین مالی را تسهیل کنند.
وی با تأکید بر افزایش خود اتکایی و تأمین مالی بخش های تولیدی اقتصادی یادآورشد: حرکت به سوی ارائه خدمات الکترونیک و جذب منابع ارزان قیمت علاوه بر کمک به تأمین مالی بخش های تولیدی، از تشدید رکود تورمی جلوگیری می کند و در بخش مالی بانک نیز کاهش هزینه ها را به دنبال خواهد داشت.
حسینی در بخش دیگری از سخنانش بر مدیریت هزینه های اداری تأکید و خاطرنشان کرد:در هزینه های اداری به صرفه اقتصادی بیش از پیش باید توجه کرد.
وی با بیان اینکه نقش ها و کارکردهای نظام بانکی دنیا تغییر کرده است گفت:ارائه خدمات اعتباری،بیمه ای،حق العمل کاری،بانکداری سرمایه گذاری،مدیریت نقدینگی،پس انداز و سرمایه گذاری،و ... جزو ویژگی های بانکداری مدرن به شمارمی آیند.
مدیرامور مالی وپشتیبانی بانک کشاورزی در خاتمه سخنانش طراحی سامانه مدیریت ، ایجاد درگاهی برای کنترل ورود و خروج نقدینگی از درگاه های الکترونیکی شتاب،کلر،سانتا، و ... ،رعایت دستورالعمل ها و بخشنامه های ناظر بر عملیات بانک و همچنین فرهنگ سازی برای گسترش استفاده عموم مردم از نظام های پرداخت الکترونیکی و کاهش استفاده از پول نقد را از مهم ترین خط مشی های حوزه مالی و پشتیبانی دانست.

قالب دلخواه شما