بیش از 180 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی لرستان زیر پوشش بیمه کشاورزی است

بیش از 180 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی لرستان زیر پوشش بیمه کشاورزی است

بیش از180 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان لرستان در سال زراعی 92-91 زیر پوشش بیمه کشاورزی در آمده است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت بانک کشاورزی استان لرستان در سال زراعی 92-91، 180 هزار و سیصد وبیست وپنج هکتار از زمینهای کشاورزی استان که زیر کشت گندم ، جو، دانه های کشاورزی و .... رفته بود زیر پوشش بیمه کشاورزی در آمده است که بیش از 43 هزار تن از بهره برداران بخش کشاورزی استان را دربر می گیرد.
بر اساس این گزارش در این زیربخش تاکنون 20 هزار تن دچار آسیب شده اند که بیش از 780 مییلیارد ریال به آسیب یدگان تاوان پرداخت شده است. همچنین در بخش دام نیز تاکنون نزدیک به 6200 دامدار استان ، دام های خود را زیر پوشش بیمه برده اند و در همین راستا در سال زراعی 92-91 در زیربخش دام سبک بیش از 90 هزار دام ، زبور عسل 53 هزار کندو ، 2 میلیون و چهارصد هزار تکه مرغ ، 9 هزار و200 سر دام سنگین و 20 هزار متر مربع از آبزیان نیز زیر پوشش بیمه درآمده است.
لازم به ذکر است بیمه کشاورزی به دنبال فراگیری بیمه برای همه بهره برداران بخش کشاورزی ودامی استان است و ضروری است کشاورزان ودامداران استان برای بیمه کردن و فرآورده ها ، دام ها و زمینهای زیر کشت خود دربرابر آسیب‌ها و رویداد های پیش بینی شده و پیش بینی نشده به کارگزاران بیمه ای و شعب بانک کشاورزی سراسر استان مراجعه کنند.

قالب دلخواه شما