دکتر طالبی :بانک کشاورزی در سال جاری بیش از 97 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

دکتر طالبی :بانک کشاورزی در سال جاری بیش از 97 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

دکتر محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: این بانک در سال جاری بالغ بر 97 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد که مبلغ 2 هزار و 900 میلیارد ریال به بخش آب و خاک اختصاص یافته است.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی دکتر طالبی نوزدهم بهمن ماه در نشست خبری که در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: مبلغ یک هزار و 600 میلیارد ریال از تسهیلات پرداختی این بانک در اجرای مرحله نخست طرح هدفمند کردن یارانه ها برای حمایت از تولیدات کشاورزی اختصاص یافت که تاکنون 67 درصد آن پرداخت شده است.
وی با اشاره به رشد بخش کشاورزی از نظر میزان سرمایه ناخالص ثابت پس از انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: این میزان قبل از انقلاب 34 هزار میلیارد ریال بود که پس از انقلاب و در سال 86 به 117 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
مدیرعامل بانک کشاورزی محصولات زراعی تولید شده در سال 1356 را 5/19 میلیون تن اعلام کرد و یاد آور شد: این میزان در سال 86 به 73.2 میلیون تن رسید و میزان تولید محصولات باغی نیز در این مدت از 500 هزار تن به 5/16 میلیون تن رسیده است.
دکتر طالبی گفت: مجموع تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در سال جاری در قالب 300 عنوان تسهیلاتی پرداخت شده است که مبلغ 2 هزار و 900 میلیارد ریال در بخش آب و خاک و مبلغ یک هزار و 500 میلیارد ریال نیز به اجرای طرح های آبیاری تحت فشار اختصاص یافته است.
مدیرعامل بانک کشاورزی تسهیلات پرداختی این بانک در بخش حفر و تجهیز چاه های آب کشاورزی را مبلغ 668 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مبلغ 7 هزار و 462 میلیارد ریال تسهیلات نیز برای کشت دانه های روغنی به فعالان این بخش پرداخت شده است.
وی گفت: طی این مدت مبلغ 8 هزار و یکصد میلیارد ریال تسهیلات برای کاشت گندم و مبلغ 5هزار و 397 میلیارد ریال نیز برای بخش باغداری پرداخت شده است.
دکتر طالبی در ادامه سخنانش میزان تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در بخش دامداری را 14 هزار و 800 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:5 هزار و 436 میلیارد ریال از تسهیلات پرداخت شده برای پرورش گاو و گاومیش بوده است.

وی از پرداخت تسهیلات هزار و 600 میلیارد ریالی مرحله اول هدفمند کردن یارانه ها برای حمایت از تولیدات کشاورزی خبر داد گفت: در مرحله نخست طرح هدفمندی یارانه ها برنامه ریزی لازم با هدف حمایت از تولیدات کشاورزی صورت گرفته که تا کنون 67 درصد این تسهیلات برای اجرای طرح های جامع حفاظتی،نظارتی ، اصلاح سیستم های حرارتی گلخانه ها و فعالیت های دام و طیور پرداخت شده است.
دکتر طالبی با اشاره به اجرای بند 28 قانون بودجه مبنی بر مجاز بودن بانک ها برای تعیین تکلیف و بدهی بدهکاران به خاطر نشان کرد: تا کنون مبلغ 18 هزار میلیارد ریال از مانده بدهی فعالان بخش کشاورزی در قالب بند 28 تعیین تکلیف شده است.
مدیر عامل بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات این بانک برای مکانیزه کردن فرایند ها از جمله پرداخت تسهیلات به کشاورزان اشاره کرد و گفت: سامانه الکترونیکی مرآت(مدیریت رایانه ای اعطای تسهیلات) با هدف جلوگیری از کندی پرداخت تسهیلات راه اندازی شد که درحال حاضر این طرح در 5 استان به صورت آزمایشی راه اندازی شده و در آینده به صورت اینترنتی نیز آغاز به کار خواهد کرد.
وی گفت :برای رصد کردن بهتر طرح‌هایی که در نیمه راه هستند نظارت بر طرح‌ها در بانک کشاورزی مکانیزه شد و بالغ بر 47 هزار طرح در این سیستم نظارت می‌شوند و باتوجه به کثرت طرح های کشاورزی نظارت براین طرح ها به شدت احساس می شود.
دکتر طالبی درباره تغییر دستورالعمل ارزیابی وثایق گفت: با بازنگری صورت گرفته حرکت های مثبتی برای بهینه شدن این دستورالعمل آغاز شده است.
مدیرعامل بانک کشاورزی از بیمه مانده بدهکار خبر داد و گفت: بر این اساس تسهیلات گیرندگان بیمه می شوند تا در صورت فوت امکان پرداخت بقیه بدهی وجود داشته باشد.
وی با بیان این که از زمان آغاز به کار صندوق توسعه ملی قرار شد 20 درصد هزینه واریزی به این صندوق به بخش کشاورزی اختصاص یابد متذکر شد:یکی از مهم ترین مشکلات در بخش کشاورزی ساز و کار ذخیره ای مدیریت تولید است که در تلاشیم از الگوی سایر کشورها در این زمینه استفاده کنیم.

قالب دلخواه شما