وزیر امور اقتصادی و دارایی: بانک کشاورزی محور طرح توسعه کشاورزی است

وزیر امور اقتصادی و دارایی: بانک کشاورزی محور طرح توسعه کشاورزی است

هشتادمین جلسه مجمع عمومی عادی سالانه بانک کشاورزی برگزار و صورتهای مالی این بانک در سال 1391 تصویب شد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی؛در این جلسه که با حضور دکتر شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس مجمع،دکتر محمد پاریزی معاون امور بانکی، بیمه و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل44 قانون اساسی وزارت خانه موصوف، ،دکتر محمد طالبی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل و حشمت الله نظری، مهندس داور ماهیکار ومحمد حسن فروغی فر اعضای هیئت مدیره بانک کشاورزی و دیگر اعضای مجمع متشکل از نمایندگان وزارتخانه های جهاد کشاورزی-راه وشهرسازی-صنعت ،معدن و تجارت-تعاون،کارورفاه اجتماعی،اموراقتصادی و دارایی و همچنین نمایندگانی از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و سازمان حسابرسی کل کشور روز یکشنبه ششم مرداد سال جاری در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی تشکیل شد، وزیر امور اقتصادی و دارایی از زحمات وتلاش های تمامی کارکنان خدوم این بانک در سراسر کشور تشکرو قدردانی کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه فراگیری، اهمیت و نقش بخش کشاورزی در تأمین اقلام اساسی موردنیاز مردم،محرومیت زدایی و فقرزدایی موجب شده است طی سال های گذشته این بخش از جنبه های مختلف مورد تأکید و حمایت ویژه دولت قرار بگیرد افزود: اعتبارات پیش بینی شده و همچنین تخصیص ها و پرداخت هایی که در بودجه سنواتی در این سال ها صورت گرفته بی نظیر وکم نظیر بوده است.
دکتر حسینی گفت: اولویت بخش کشاورزی در جذب منابع ریالی از صندوق توسعه ملی اقدام حیاتی دولت و مجلس بود که با ابتکار عمل دولت در اجرای طرح توسعه کشاورزی دریچه جدیدی بر روی این بخش گشود.
وی اشاره داشت: پرداخت مبلغی حدود 4500 میلیارد تومان به بخش کشاورزی در طول تاریخ اقتصاد ایران بی سابقه بوده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی سپس در تشریح موفقیت طرح توسعه کشاورزی، مدیرعامل و مدیران بانک کشاورزی را محور این طرح راهبردی معرفی کرد و اظهار داشت: عملکرد این بانک در تمام زمینه ها به ویژه طرح توسعه کشاورزی که با کمترین بروکراسی و هزینه و بیشترین دقت و عملکرد رکورد مناسبی را برجای گذاشت، موجب رضایت رئیس جمهور و دولت شد.
رئیس مجمع عمومی بانک کشاورزی در ادامه سخنانش ضمن قدردانی از حمایت های این بانک طی سال های گذشته در تأمین سرمایه ی ثابت و درگردش بخش کشاورزی اظهار داشت: بانک کشاورزی به عنوان یک بانک تخصصی در گره گشایی پیشرو بود و خدمات،حمایت ها و انعطاف لازم در مواقع ضروری به ویژه بروز حوادث غیر مترقبه همچون خشکسالی، سرمازدگی ،زلزله ،و ... این بانک از جمله نهادهایی بود که به صورت ویژه از خسارت دیدگان حمایت کرد.
وی از اقدامات بانک کشاورزی در ایجاد زیر ساخت های الکترونیکی و IT به ویژه بانکداری متمرکز (Core Banking) همچنین سامانه های الکترونیکی Trade Finance، نظارت الکترونیکی،مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) و ... قدردانی کرد و گفت: ما امروز می توانیم با اعتماد زیاد بگوییم بانکداری متمرکز در این بانک کاملامحقق شده است.
دکتر حسینی در بخش دیگری از سخناش به رشد 34 درصدی سپرده های مردمی بانک کشاورزی در سال 91 اشاره کرد و یاد آور شد: از خدمات بزرگ این بانک برای تأمین مواد غذایی کشور در سال 90 که با انگیزه ملی و فراسازمانی انجام شد سپاسگزارم و این اهتمام برگ درخشانی در کارنامه مدیرعامل،اعضای هیئت مدیره و کارکنان بانک کشاورزی به یادگار خواهد ماند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در تشریح انتظارات مجمع از بانک کشاورزی گفت: توقع ما این است که به سیاق گذشته بر بخش کشاورزی متمرکز باشید و منابع بانک صرف این بخش شود ضمن اینکه جایگاه این بانک به عنوان نهاد تأمین مالی بخش کشاورزی و همچنین وظیفه توسعه ای به مفهوم واقعی نهادینه و تقویت شود.
وی اضافه کرد: بانک کشاورزی باید همواره این دغدغه را داشته باشد که آب،کشاورزی ، غذا و محصولات استراتژیک کشور با کارایی به صورت رقابتی و مکفی و مدرن تأمین شود.
بر اساس این گزارش، دکتر محمد طالبی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی نیز طی سخنانی گفت: بانک کشاورزی بانکی تخصصی است که بار اصلی تأمین مالی بخش کشاورزی را بر عهده دارد و با برخورداری از نیروهای متخصص اعم از بانکداران و متخصصان کشاورزی این مسئولیت را به نحو احسن به دوش گرفته و در حال انجام آن است.
وی با بیان اینکه بانک کشاورزی با همه ویژگی هایی که دارد ، تحت تاثیر شرایط و موقعیت‌هایی است که بر کشاورزی و نظام بانکی کشور حاکم است افزود: طی سال‌های گذشته با فراز و نشیب‌های مختلفی در بخش کشاورزی مواجه بودیم که بخشی از آن به شرایط طبیعی، آب و هوایی،خشک‌سالی ‌هاو... مربوط می‌شود و بخشی از آن هم تحت تأثیر شرایط اقتصادی کل کشور بوده است.
دکتر طالبی تصریح کرد:با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بخش کشاورزی به عنوان یک حوزه تولیدی مهم در کشور مخاطب این طرح هدفمندی بود که با همدلی، همراهی و حسن معاشرتی که بین کارکنان این بانک و وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور بود توانستیم با موفقیت این طرح مهم را در بخش کشاورزی اجرایی کنیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد نتیجه تلاش مجموعه کارکنان بانک کشاورزی به گونه‌ای بوده که این بانک در جذب سپرده‌ها بالاتر از میانگین نظام بانکی عمل کرده است .
دکتر طالبی در تشریح جایگاه بخش کشاورزی در سراسر دنیا متذکر شد :در پیشرفته‌ترین کشورها همواره دولت‌ها به کشاورزی و کشاورز توجه دارند، این توجه دلایل متعددی دارد که کلیدی ترین آن امنیت غذایی است که مهم‌ترین مسئله هر کشور است ودر کشاورزی تحقق پیدا می‌کند.بر این اساس کشاورزان همواره از یارانه‌ها بهره‏مندمی شوند و سود وام های دریافتی آنان کمتر است و یک بخش از یارانه‌سودی را که باید کشاورز بدهد دولت تامین می‌کند.
وی گفت: یکی از موضوعات مهم بخش کشاورزی که به عهده بانک کشاورزی گذاشته اند بیمه کشاورزی است که از آغاز تاکنون روند رشد و توسعه خوبی پیدا کرده است و حجم ،تعداد و درصد پوشش بیمه‌ای کشاورزی در کشورمان نسبت به گذشته رشد بسیار زیادی پیدا کرده است و جای رشد بالایی نیز دارد که در برنامه پنج ساله پنجم بایداز رشد بیش از 50 درصدی برخوردار شود.
مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: یکی از موضوعات بخش کشاورزی خرد بودن کشاورزی ایران است که برای کاهش بار این موضوع تغییر اساسی در مدیریت اعتبارات خرد بانک کشاورزی صورت گرفته است.
این گزارش می افزاید پس از ارائه گزارش اعضای هیئت مدیره بانک کشاورزی در حوزه های مختلف و همچنین برخی از سامانه های الکترونیکی، صورت های مالی این بانک در سال 1391 به تصویب اعضای مجمع رسید.

قالب دلخواه شما