برگزاری جلسه ستاد بیمه کشاورزی در استان سمنان

برگزاری جلسه ستاد بیمه کشاورزی در استان سمنان

جلسه ستاد بیمه استان سمنان با حضور دکتر ابوالفضل جوادیان عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی روز شنبه بیست وچهارم خرداد تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی استان سمنان در این جلسه که مدیر ستادی بانک ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر اعضای ستاد بیمه استان حضور داشتند، دکتر جوادیان با اشاره به سرمای بهاره هفته دوم و سوم فروردین ماه و همچنین خشکسالی در سمنان اظهار داشت: برای برون رفت از نظام فعلی بیمه ، صندوق بیمه کشاورزی سیاست های اجرایی سال زراعی 94-93 را در قالب بسته ای طراحی کرده است.وی ابراز امیدواری کرد این بسته بتواند مشکلات بیمه کشاورزی را برطرف کند.
دکتر جوادیان با بیان اینکه در تدوین برنامه سال زراعی 94-93 تلاش شده نگاه استانی در برنامه لحاظ و حرکت به سوی بازمهندسی و بازنگری در فرآیندها، دستورالعمل ها و آیین نامه ها آغاز شود افزود: در این برنامه سعی بر آن است ضریب حمایتی بیمه کم نشود و رضایت کشاورزان را به دنبال داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه 65 تا 70 درصد منابع عملیات بیمه کشاورزی جهان توسط دولت تعیین می شود، اضافه کرد: بیش از 60 درصد یارانه بخش کشاورزی نیز توسط دولت ها تعیین می شود به گونه ای که در سال 2013 نه تنها این درصد کم نشد بلکه روند صعودی هم داشته است.
عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی متوسط مبلغ پرداختی دولت از سال 82 تا 89 را 100 تا 120 میلیارد ریال اعلام وتصریح کرد: این مبلغ برای سال زراعی جدید مبلغ 150 میلیارد ریال است در حالی که اگر بخواهیم در بیمه کشاورزی موفق عمل کنیم، به 1000 میلیارد ریال نیاز داریم.
بر اساس این گزارش سید مجید موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز طی سخنانی با اشاره به مبلغ پرداختی غرامت ، کندی سرعت فرآیند پرداخت ها ، رسیدگی به این موضوع و توجه ویژه به عوامل تحت پوشش بیمه دام برای عشایر و بیمه صفی جات را خواستار شد.
محمد رضا حاتمی مدیر شعب بانک کشاورزی نیز در سخنان خود با اشاره به خسارات های خشکسالی، سرمازدگی، توفان، تگرگ و سیل در سال زراعی جدید گفت: 40 درصد غرامت پرداختی در بخش طیور است.
حاتمی با توجه به اینکه ضریب خسارت دام و طیور بالا ست، پیشنهاد کرد: سطح بیمه دام و طیور در این استان افزایش یابد.
این گزارش می افزاید ازائه گزارش عملکرد بیمه مدیریت استان سمنان مدیرگروه خدمات بیمه ای این مدیریت ، بیان نظرات و دیدگاههای اعضای جلسه و بیان نظرات مسئولان کارگروه های دام، زراعت، باغات از دیگر برنامه های این جلسه بود.

قالب دلخواه شما