وزیر اقتصاد در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌ غربی:تعطیلی واحدهای تولیدی به علت بدهی بانكی تخلف است

  • 05 شهریور 1401
  • 10:49
وزیر اقتصاد در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌ غربی:تعطیلی واحدهای تولیدی به علت بدهی بانكی تخلف است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان غربی گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی به علت بدهی به شبکه بانکی تخلف است؛ مصادیق را بیان کنید تا برخورد شود.

 به گزارش  روابط عمومی بانک کشاورزی به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا)، سید احسان خاندوزی در جلسه  شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان‌غربی که به میزبانی اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، پس از استماع ۴ ساعته سخنان فعالان اقتصادی استان تصریح کرد: عبور کشور از شرایط کنونی بدون ارتباط همدلانه و همکارانه میام دولت و بخش خصوصی میسر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی نخواهد توانست بار اقتصادی را از زمین بردارد، تاکید کرد: سیاست‌گذاری کلان، تمهید، هدایت و نظارت نقش جاری دولت‌ها در تمام دنیاست که باید به عملکرد قوی‌تر بخش خصوصی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان نسبت به سالهای گذشته منجر شود درغیراینصورت دولت نتوانسته در ارتباط با هدایت اقتصادی خوب عمل کند.

وی بر اهمیت هم‌افزایی سه قوه برای حل مشکلات و موانع اقتصادی؛ خاطرنشان کرد: خوشبختانه وفاق و اجماع کم‌سابقه‌ای نسبت به دوره های قبل وجود دارد که امیدواریم منجر به خدمت به تولیدکنندگان و صادرکنندگان و گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی شود.

خاندوزی در ادامه گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی به علت بدهی به شبکه بانکی تخلف است؛ مصادیق را بیان کنید تا برخورد شود.

وی تصریح کرد: هرچند تعطیلی و رکود واحدهای تولیدی میراث گذشتگان است اما هر آنچه که از گذشتگان هم به ارث مانده باشد، باید حل کرد.

خاندوزی تاکید کرد: براساس مُر قانون، بخشودگی مالیات در اختیار دولت نیست و هر گونه بخشودگی مربوط به جرایم مالیاتی است و اصل مالیات باید به حساب خزانه واریز شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بازگرداندن واحدها به چرخه تولید؛ پیشنهاد بخشودگی مالیات واحدهای راکد و ورشکسته ارائه خواهد شد که امیدواریم در نهایت منجر به تصویب و تکریم تولیدکنندگان و صادرکنندگان شود.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌غربی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، استاندار و مسئولان استانی در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد با تاکید بر اهتمام مسئولان استانی و قضایی در حل مشکلات واحدهای تولیدی گفت : متاسفانه بانک های خصوصی استان پول ها را جمع می کنند و به استان های دیگر می برند.

وی خواستار حمایت بیشتر دولت از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و تولیدی شد و افزود : بعضی بانک ها صندوق تشکیل دادند و پول ها را جمع کرده و خارج از اصول مشخص تسهیلات می دهند.

وی ادامه داد : در حوزه مطالبات بانکی حد اعتباری برای واحدهای تولیدی لازم است.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه تاکید کرد: تولید کننده کارمند دولت و وزارتخانه اقتصاد شده است

انتظار با اشاره به ضرورت افزایش اختیارات استانی بیان کرد: فروشگاه های زنجیره ای مشکلات زیادی برای واحدهای تولیدی ایجاد می کنند.

قالب دلخواه شما