دیدار نماینده دفتر صنعتی سازمان ملل متحد با مدیر عامل بانک کشاورزی

دیدار نماینده دفتر صنعتی سازمان ملل متحد با مدیر عامل بانک کشاورزی

نماینده دفتر صنعتی سازمان ملل متحد، آلساندرو آمادیو(Alessandro Amadio) به همراه عیسی منصوری ،معاون دفتر یونیدو در تهران روز چهارشنبه 25 آبان با دکتر محمد طالبی رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی دیدار کردند.
به گزارش معاونت مستقل همکاریهای بین الملل، در این جلسه که با حضور مدیر عامل بانک کشاورزی، نمایندگان یونیدو، دکتر ژاله شادی طلب، استاد دانشگاه و مشاور بانک و ارغوان فرزین معتمد، معاون مستقل همکاریهای بین الملل بانک تشکیل شد، زمینه های همکاری بین بانک کشاورزی و دفتر صنعتی سازمان ملل متحد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه مدیر عامل بانک کشاورزی ضمن اشاره به نقش بانک به عنوان یک بانک علاقمند و فعال در توسعه اجتماعی -اقتصادی , به فعالیت های بانک در حوزه توسعه روستایی در قالب ارائه اعتبارات به روستاییان و فعالان بخش کشاورزی اشاره کرد و دامنه فعالیت های بانک و یونیدو را زمینه مناسبی برای آغاز همکاریهای مشترک در این زمینه دانست.
بر اساس این گزارش، در این جلسه همچنین دکتر شادی طلب با اشاره به اهمیت فرصت های اشتغال موجود در بخش کشاورزی و نیز نقش و جایگاه با اهمیت بانک در جامعه روستایی و تامین مالی بخش کشاورزی به عنوان تنها بانک تخصصی در این بخش، دامته فعالیت های بانک را فرصتی مناسب برای ارتقاء شاخصهای توسعه اقتصادی- اجتماعی در مناطق روستایی و بخش کشاورزی دانست.
وی همچنین اشاره داشت همکاری بانک با سازمانهایی نظیر دفتر صنعتی سازمان ملل می تواند در ارتقاء کیفیت و بهره وری سرمایه گذاری های بانک در بخش کشاورزی تاثیرگذار باشد.
این گزارش می افزاید؛ آلساندرو آمادیو، ضمن اظهار خرسندی از فراهم آمدن فرصت همکاری با بانک کشاورزی، گفت: در ایران فرصت های بسیاری برای توسعه بخش کشاورزی وجود دارد و بانک کشاورزی با توجه به ظرفیت های موجود می تواند در ارائه الگو به منظور توسعه زنجیره های تولید در زیربخشهای مختلف بخش کشاورزی موثر عمل کند.
وی همچنین اشاره کرد: ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین اهداف بخش کشاورزی می تواند از طریق ارائه الگوهای مناسب توسعه بخش ارتقاء یابد.
لازم به ذکر است دکتر محمد طالبی ضمن موافقت با پیشنهاد ارائه شده از سوی یونیدو اعلام آمادگی کرد که بانک در توسعه زنجیره های تولید در زیربخش های کشاورزی با یونیدو همکاری کند.

قالب دلخواه شما