بازدید مدیر استان از سایت پرورش میگوی دلوار

بازدید مدیر استان از سایت پرورش میگوی دلوار

تقی غلامی، مدیر ستادی شعب بانک در استان بوشهر، روز یک‌شنبه 23 تیر ماه با حضور در سایت پرورش میگوی دلوار از نزدیک فعالیت شرکت های پرورش میگو در این سایت را مورد بازدید قرار دادند.
در این بازدید، که مدیر گروه اعتباری استان،کارشناسان اعتباری، کشاورزی و ارتباطات مدیریت حضور داشتند؛ ابتدا از سایت دلوار که در آن شرکت های پرورش میگو در سطح 800 هکتار فعالیت دارند، بازدید شد. لازم به یادآوری است این شرکت‌ها از خرداد ماه سال جاری ذخیره سازی میگو را آغاز می‌کنند و طی یک دوره پرورشی 120 روزه در مهرماه برداشت میگو از استخرها را انجام می‌دهند. نوع لارو پرورشی این استخرها "وانامی" گونه آمریکای جنوبی است که از مقاومت مناسبی برخوردار است و شرکتهای فعال در این سایت امیدوارند با ذخیره 3500000 قطعه لارو قریب به 54 تن میگوی با وزن 18 گرم برداشت کنند.
در ادامه، یک مرکز دیگر تکثیر میگو نیز مورد بازدید مدیر استان و همراهان قرار گرفت. شرکت فوق نیز قریب به 80 میلیون قطعه پست لارو را برای پرورش دهندگان تولید می‌کند. تکثیر این نوع میگو از اواخر خرداد شروع می‌شود و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.
قابل ذکر است در استان بوشهر 3200هکتار استخر با ظرفیت 9 تا 10 هزار تن میگو برای پرورش وجود دارد و در حال حاضر تنها 33 شرکت فعال با به کار گیری 300 الی 400 نیروی انسانی در این زمینه فعالیت می‌کنند.
گفتنی است تسهیلات این شرکت ها در سال 1384 مطابق با مصوبه سفر ریاست محترم جمهوری به استان، به مدت سی ماه استمهال شده است.

قالب دلخواه شما