شعب بانک کشاورزی استان خوزستان در سال 89 تعداد 52185 فقره تسهیلات اعتباری به مبلغ 4307 میلیارد ریال به انواع زیر بخشهای مختلف زراعت ، باغداری ، دامداری ، مرغداری ، شیلات و آبزیان ،صنایع تبدیلی و تکمیلی ، خدمات کشاورزی ،مکانیزاسیون ، آبیاری تحت فشار ، آب و خاک و ... پرداخت کرد که از نظر تعداد 16 درصد و از نظر مبلغ 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است .
سید حجت اله اژدر مدیر شعب بانک کشاورزی استان خوزستان ضمن بیان مطلب فوق گفت: در راستای تحقق شعار همت مضاعف ، کار مضاعف سال 89 رهبر معظم انقلاب و به منظور تأمین اهداف اقتصادی دولت عدالت محور و خدمتگزار و همچنین به منظور تحقق اهداف و رسالت سازمانی در زمینه ارائه تسهیلات و خدمات ، مدیریت بانک کشاورزی استان خوزستان اقدامات وسیع و متنوعی در سال 1389 با استفاده از یکصد شعبه از شبکه گسترده خود در سطح استان ارائه کرد.
مدیر شعب بانک استان خوزستان افزود:تأمین منابع مالی بخش کشاورزی از طریق پرداخت تسهیلات اعتباری به فعالیت ها و طرح های کشاورزی اصلی ترین وظیفه بانک به عنوان بانک تخصصی در بخش کشاورزی است که این امر باهدف توسعه سرمایه گذاری ها ، افزایش تولید و اشتغال و در نهایت توسعه بخش کشاورزی صورت می گیرد.
وی افزود: این بانک تاکنون مبلغ 233290 میلیون ریال برای اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار ، 199 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج از محل اعتبار صندوق مهر امام رضا (ع ) ، 215 میلیارد ریال برای خرید 1311 دستگاه ماشین آلات کشاورزی ، 1852 میلیارد ریال برای اجرای طرح های بنگاه های اقتصادی زود بازده کارآفرین و 14 میلیارد ریال برای احداث مساکن روستایی پرداخت کرده است .
سید حجت اله اژدرگفت: بانک کشاورزی به عنوان موتور محرکه بخش کشاورزی علاوه بر تأمین منابع مالی بخش کشاورزی در زمینه پرداخت خسارت های وارده به کشاورزان فعالیت های چشمگیری داشته است که در این زمینه در سال 89 مبلغ678 میلیارد ریال غرامت محاسبه و به خسارت دیدگان پرداخت شده است همچنین تعداد 13301 فقره از تسهیلات سررسیده بخش کشاورزی به مبلغ 1527 میلیارد ریال مشمول تمدید شده اند و علاوه بر آن تعداد 42581 فقره از خسارت دیدگان مشمول بخشودگی جرایم تأخیر تأدیه به مبلغ78242 میلیون ریال شده اند .
وی افزود:به منظور توانمندسازی و تقویت شعب برای تسریع در ارائه خدمات وپرداخت تسهیلات بیشتر به همه اقشار جامعه و تحقق شعار « بانک کشاورزی ،بانک همه مردم ایران » و جلب رضایت مشتریان در همه زمینه ها به ویژه بانکداری الکترونیک، بانک کشاورزی به موفقیت های بزرگی دست یافته است، به نحوی که این امر با فرهنگ سازی و برخورد تکریم آمیز کارکنان موجب وصول مبلغ 4600 میلیارد ریال از مطالبات سررسیده بانک و تحقق 78% از برنامه تجهیزمنابع شده است .همچنین در راستای اجرای طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع ، تاکنون بیش از 53000 فقره نامه مردمی واصله از ستاد سفرهای هیئت محترم دولت و سایر دستگاه های اجرایی مورد رسیدگی و اقدام قرار گرفته است .