برگزاری هم‌اندیشی مددکاران اجتماعی نظام بانکی

برگزاری هم‌اندیشی مددکاران اجتماعی نظام بانکی

هم‌اندیشی مددکاران اجتماعی نظام بانکی کشور، دوازدهم اسفند ماه سال جاری به میزبانی بانک کشاورزی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، در این هم‌اندیشی که دکتر اکبر فرقانی معاون مستقل سلامت و بهداشت این بانک ، دکتر مریم رامندی مدیر کل رفاه کارکنان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مددکاران نظام بانکی کشور حضور داشتند، دکتر فرقانی طی سخنانی شناسایی‌ظرفیت‌های مددکاران برای شادابی محیط کارکنان را هدف اصلی این نشست دانست.
وی با اشاره به وظایف سازمانی کارکنان نظام بانکی، بررسی نقش مددکاران اجتماعی و اتخاذ راهکارهای مناسب از سوی آنان برای تحقق اهداف سازمانی را از دیگر اهداف این هم‌اندیشی برشمرد.
دکتر فرقانی با اشاره به مسائل و مشکلات اجتماعی کارکنان و همچنین بیماری‌های خاص و صعب العلاج خاطرنشان کرد: مددکاران اجتماعی می‌تواند در رفع ‌این مشکلات و انعکاس آن به مدیران سطوح بالاتر نقش موثری را ایفا کنند.
معاون مستقل سلامت و بهداشت بانک کشاورزی با تأکید بر تلاش مددکاران اجتماعی برای زنده نگه داشتن این حرفه، پیشنهادات و راهکارهای آنان را برای حل مسائل و مشکلات این حوزه خواستار شد.
دکتر مریم رامندی مدیر کل رفاه کارکنان بانک مرکزی نیز به عنوان دیگر سخنران این هم اندیشی؛ خودباوری و استمرار و پیگیری در کارها را دو ویژگی مهم و اساسی حرفه مددکاری دانست و افزود: نقشی که رفتار حرفه‌ای این گروه در بهره وری دارد، در ارتقای جایگاه آنان نیز نقش اساسی خواهد داشت.
وی ضمن تشریح نقش مددکاران اجتماعی در شناسایی مشکلات و باز توانی کارکنان تصریح کرد:نخستین مولفه در برقراری ارتباط با مددجویان اعتمادسازی است.
مدیر کل رفاه کارکنان بانک مرکزی افزود: فعالیت های حرفه مددکاران باید مطابق با ضوابط و مقررات سازمانی انجام شود تا نتایج مناسب و مفیدی به دنبال داشته باشد.
این گزارش می‌افزاید: بیان دیدگاه‌ها و نظرات مددکاران اجتماعی درباره مسائل و مشکلات این حرفه در نظام بانکی و ارائه راهکارها ، تشکیل سه کارگروه با عنوان‌های: راهکارهای جلب اعتماد همکاران، نحوه برخورد با مسائل اجتماعی و بررسی مسائل و معضلات روحی و روانی کارکنان ، از دیگر برنامه‌های این هم‌اندیشی بود.

قالب دلخواه شما