همایش کاهش آثار تغییرات جوی با استفاده از تامین مالی روستایی و کشاورزی

همایش کاهش آثار تغییرات جوی با استفاده از تامین مالی روستایی و کشاورزی
همایش کاهش آثار تغییرات جوی با استفاده از تامین مالی روستایی و کشاورزی
همایش منطقه ای کاهش آثار تغییرات جوی با استفاده از تامین مالی روستایی و کشاورزی، روز دوشنبه 10 آذر ماه سالجاری در هتل سینامون شهر کمبو کشور سریلانکا آغاز به کار کرد. 
در این همایش که با شرکت 120 نماینده از کشورهای عضو اتحادیه اعتبارات کشاورزی و روستایی آسیا و اقیانوسیه (آپراکا)، سازمان های بین المللی تامین مالی و اعتبارات خرد و تعدادی از مقامات عالی رتبه کشور سریلانکا برگزار شد، شرکت کنندگان در دو پانل موضوعات مهمی از جمله تغییرات جوی و چالش‌های موجود، شرایط آب و هوایی و کشاورزی روستایی، آثار تغییرات جوی بر تامین مالی روستایی، نقش مدیریت ریسک در مقابله با تغییرات جوی و چشم انداز تامین مالی کشاورزی و روستایی مورد بحث و گفتگو قرار دادند.
در مراسم افتتاحیه این همایش، آقای گونا سکارا مدیر عامل بانک سیلان، چمنانگ سیراوانگ دبیر کل اتحادیه آپراکا و کومار چاودوری معاون رئیس کل بانک مرکزی بنگلادش و رئیس آپراکا به ایراد سخنرانی پرداختند.
دکتر ارغوان فرزین معتمد معاون مستقل در امور همکاریهای بین الملل و رئیس مرکز تعالی توانمندسازی بانوان از جمله سخنرانان پانل دوم این همایش بود که درباره چالش ها و فرصت های مقابله با تغییرات آب و هوایی از طریق تامین مالی روستایی مطالب قابل توجهی ارائه کرد.
 فرزین معتمد در این سخنرانی با اشاره به الگوی مدیریت ریسک در بانک کشاورزی و برخی از اقدامات و ابزارهای مقابله با تغییرات آب و هوایی در بانک، صندوق بیمه محصولات کشاورزی، صندوق حمایت از کشاورزان آسیب دیده و تعدادی از طرح های مرتبط با زنان و محیط زیست را مورد اشاره قرار داد.
وی در بخش دیگری از سخنرانی خود، ضمن تشریح پروژه مشترک بانک کشاورزی و دفتر عمران سازمان ملل (UNDP) بانکداری سبز، نقش این پروژه در تحقق رشد فراگیر و توسعه پایدار را مورد بررسی قرار داد و در پایان به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ گفت.
هیئت اعزامی بانک کشاورزی در این همایش را دکتر شاهوردی مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات، حمیدرضا نعمتیان رئیس اداره تحقیق و توسعه، دکتر فرزین معتمد معاونت مستقل در امور همکاریهای بین الملل و محمدرضا شعبان زاد کارشناس مسئول معاونت مستقل در امور همکاری‌های بین الملل تشکیل می دادند.
 بازدید میدانی از چند پروژه تامین مالی روستایی و توانمندسازی زنان از قبیل پروش میگو، تولید و فرآوری ذرت، پرورش ماهی های تزیینی و تولید گل‌های زینتی از دیگر بخش های همایش کاهش آثار تغییرات جوی با استفاده از تامین مالی روستایی و کشاورزی  بود. این همایش در حاشیه اجلاس شصت و پنجم کمیته اجرایی آپراکا و به میزبانی بانک سیلان برگزار شد.

قالب دلخواه شما