سومین نشست تخصصی مباحث زیست محیطی و کشاورزی پایدار

سومین نشست تخصصی مباحث زیست محیطی و کشاورزی پایدار
به دنبال اجرای پروژه مشترک بانک کشاورزی و سازمان ملل متحد تحت عنوان "بانکداری سبز در راستای رشد فراگیر و توسعه پایدار"، سومین نشست تخصصی مباحث زیست محیطی و کشاورزی پایدار با عنوان " اقتصاد محیط زیست وچالش‌های آن"  با سخنرانی خانم دکتر جواهریان مدیر کل توسعه پایدار و اقتصاد سبز سازمان حفاظت از محیط زیست و با حضور جمعی از همکاران ستادی و استانی بانک کشاورزی روز 19آذر سال جاری در سالن شهید اکبری بانک کشاورزی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزری، در این نشست که محور اصلی آن اقتصاد محیط زیست و چالش های آن بود، دکتر جواهریان درباره مفهوم اقتصاد محیط زیست سخنرانی خود را شروع کرد و به ارزش های مربوط به دو موضوع اقتصاد و محیط زیست پرداخت. وی در ادامه در مورد مهم ترین موضوعات علم اقتصاد و محیط زیست که شامل آثار جانبی ،ارزش‌گذاری اقتصادی منابع محیط زیست،تعیین هزینه های ناشی از آلودگی و تخریب محیط زیست ،بکارگیری اهرم های سیاست گذاری برای دستیابی به اهداف کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست و حسابداری زیست محیطی است، صحبت کرد.
مدیر کل توسعه پایدار سازمان حفاطت از محیط زیست در انتهای این نشست تخصصی مالیات سبز(مالیات زیست محیطی) را تشریح و چالش های اقتصاد محیط زیست را از قبیل فقدان نیروی متخصص در زمینه اقتصاد محیط زیست ،کمبود و عدم دسترسی آمار،اطلاعات و داده های مورد نیاز و ... برشمرد.

قالب دلخواه شما