دکتر شهید زاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک:باید در بازار رقابتی، قدرت مانور و در بازار بین المللی سهم داشته باشیم

دکتر شهید زاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک:باید در بازار رقابتی، قدرت مانور و در بازار بین المللی سهم داشته باشیم
دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی در سفر یک روزه به استان مازندران، از برخی شعب  بانک و طرح‌های اجراشده در این استان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، دکتر شهیدزاده ضمن بررسی عملکرد شعب بانک در استان انتظار از  شعب  را تشریح و در همایش رؤسای شعب بانک که در مرکز آموزش بابلسر برگزار شد،سخنرانی کرد.
 مدیرعامل بانک کشاورزی در این نشست با اشاره به عاشورا و ایثارگری‌های امام حسین(ع) و اصحاب با وفای او گفت: باید از این ایثارگری ها درس بگیریم و برای  تعالی عزت و عظمت کشور اسلامی‌مان ایثارگری و از خودگذشتگی کنیم.
 وی تعهد و تخصص همکاران را به  بال‌های پرنده ای تشبیه کرد که او را آماده پرواز می کنند و  گفت: نقطه قوت بانک کشاورزی، سرمایه انسانی صادق، پرکار و با راندمان بالا  است که در بخش‌های مختلف و در عرصه‌های گوناگون کشاورزی، صنعت ، خدمات، گردشگری هم تجارب ارزنده‌ای دارد.
دکتر شهیدزاده اضافه کرد: فرهنگ این بانک با مجاهدت و تلاش برای اجرای مأموریت‌های اصلی عجین شده است و بعد از این نیز تلاش خواهد کرد با تفکر و تدبیر بیشتر حرکت و  آسیب های  وارده را  حل و فصل کند تا در جایگاه برترین‌ها قرار گیرد .
 وی با اشاره به استعداد و توانایی‌های همکاران بانک،‌ تعداد شعب در اختیار و امکانات موجود در آنها ، حمایت بی‌بدیل دولت محترم از بانک در جهات مختلف از جمله تأمین سرمایه مورد نیاز برای آن در لایحه خروج از رکود گفت: وزیر محترم جهاد کشاورزی به دنبال بانکی قدرتمند با سرمایه مقتضی است به گونه‌ای که بتواند بیشترین تسهیلات را در بخش کشاورزی اعطا کند و اعتقاد دارد  به جز بانک کشاورزی، نهاد دیگری از عهده چنین کاری  برنمی‌آید.
  رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان این که سودآوری در بانک ها یکی از شاخصه‌های اصلی ارزیابی نظام بانکی است گفت: باید به دنبال اجرای برنامه‌هایی‌باشیم تا با استفاده از امکانات بانکداری الکترونیک بتوانیم خدمات مورد نیاز مشتریان را ارایه و از این طریق  ضمن افزایش میزان درآمد بانک، هزینه‌های مصروف در این خصوص را پوشش دهیم .
وی در ادامه، ضمن اشاره به بخش‌های مختلف کشاورزی گفت: باید بررسی شود در چه بخش‌هایی و با چه نرخی تسهیلات پرداخت شود تا سودآوری بانک که مایه حیات سازمان است با مشکل مواجه نشود.
دکتر شهیدزاده با تاکید بر فرهنگ‌سازی گفت: ارتباط با مشتریان باید در اولویت قرار گیرد و برنامه ریزی شود تا همکاران از زمان اخذ تسهیلات اعطایی تا تسویه دیون متصور از بانک در کنار مشتری باشند.
وی با بیان اینکه حمایت از بخش کشاورزی و فعالان تولید در این بخش مأموریت اصلی بانک است گفت: در این ارتباط باید در حوزه اعتباری، زنجیره های تولید مدنظر همکاران بانک در شعب تابعه قرار گیرد.
دکتر شهیدزاده به مشتری مداری و چگونگی حفظ مشتری در شعب اشاره کرد و گفت: از هم‌ اکنون باید شرایطی را در بانک فراهم کنیم تا در وضعیت بعد از تحریم بتوانیم هم در بازار رقابتی، قدرت مانور و هم در بازار بین‌المللی سهمی داشته باشیم  و این مهم ممکن نخواهد شد جز اینکه براساس آیات خداوندی در قرآن کریم، تغییر مثبت و رو به تکامل را در دستور کار قرار دهیم.
وی با بیان اینکه نباید در گذشته متوقف شد گفت: باید از تجارب گذشته چراغ راهی برای آینده بسازیم و سیاست‌های فعلی را برمبنای کار کارشناسی که نشأت گرفته از عقل و درایت و دانش است پیگیری کنیم  و در مذاکرات، صلاح مشتری‌ را با او در میان بگذاریم و مشاور امین او باشیم .
مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه تعدادی از شعب برخوردار باید در بخش‌های مختلف به ویژه  در حوزه تجهیز منابع ، ‌چنان فعالیت کنند که بانک بتواند در مناطق محروم نقش اثرگذار خود را در بخش کشاورزی به اثبات برساند گفت: با برنامه‌های ارائه شده؛ تمامی شعب تابعه، حرکت‌های جدیدی را برای تجهیز منابع و به‌منظور خوداتکایی مالی آغاز کرده اند و  به زودی شاهد روز‌های اوج بانک کشاورزی خواهیم بود .
وی با تأکید بر مدیریت منابع و مصارف در شعب تابعه گفت: حمایت از کشاورزان خرده‌پا، استفاده از امکانات صندوق یکم سرمایه‌گذاری در بخش‌های موجه تولیدی، توجه به حجم پول به عنوان مهم‌ترین عامل در روند توسعه به جای نرخ پول و اصلاح فرایندهای کار به منظور تسریع در امور مشتریان، داشتن بازاریابی رابطه مند و افزایش سهم از منابع تجهیز شده در نظام بانکی و در یک کلام تأمین 500 هزار میلیارد ریال نیاز مالی بخش کشاورزی در سال جاری از جمله مواردی است که باید مجموعه همکاران ستاد و صف در این خصوص اهتمام ورزند .
گفتنی است در این همایش علی اصغر محمدی مدیر شعب بانک در استان مازندران نیز ضمن ارائه عملکرد شعب تابعه اظهارامیدواری کرد: با تلاش مجموعه همکاران تا پایان سال جاری ، بتوانند  انتظارات و خواسته‌های هیئت مدیره محترم بانک را به نحو احسن به مرحله اجرا درآورند . 

قالب دلخواه شما