دکتر طالبی:باید جنبه اجتماعی و فرهنگی آب را مورد توجه قرار بدهیم

دکتر طالبی:باید جنبه اجتماعی و فرهنگی آب را مورد توجه قرار بدهیم

دکتر محمد طالبی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی و عضو شورای سیاست‌گذاری نخستین هم‌اندیشی سیاست‌گذاران منابع آب با عنوان «بهره‌وری و حکمرانی پایدار منابع آب» گفت:وزارت نیرو، سازمان محیط‌زیست، وزارت جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و شهرداری تهران برگزارکنندگان این هم‌اندیشی هستند. 
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی وی صبح روز یکشنبه ۱۸ آبان ماه در گفت‌وگو با رادیو جوان و برنامه صبح دانش افزود: مدیریت منابع آب، جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی، نهادی حقوقی و ساختاری، جنبه‌های فرهنگی آموزش و اطلاع‌رسانی آب موضوعاتی هستند که  مورد بحث قرار می‌گیرد.
دکتر طالبی اضافه کرد: شکل برگزاری این هم اندیشی  به‌صورت پنل هایی خواهد بود که در آن صاحب‌ نظران حول محورهایی تعیین ‌شده بحث و بررسی خواهند کرد.
وی  با بیان اینکه در همه دنیا به آب توجه خاصی می‌شود و در کشور ما نیز به خاطر شرایط اقلیمی که وجود دارد موضوع آب بیشتر مورد توجه است  خاطر نشان کرد: در محورهای این هم‌اندیشی هم مسائل اقتصادی، هم مسائل اجتماعی و فرهنگی مطرح خواهد شد. 
دکتر طالبی تصریح کرد: ما باید جنبه اجتماعی و فرهنگی آب را مورد توجه قرار دهیم تا به یک خواست عمومی تبدیل شده و  بتوانیم از بحران احتمالی جلوگیری کنیم که در صورت بی‌توجهی ممکن است وارد آن شویم.
 مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: در مورد مسائل فرهنگی هرکسی چه اشخاص حقیقی و حقوقی، دستگاه‌ها و سازمان‌ها، باید نقش خود را در این زمینه و کمک به جلوگیری از بحران تعریف کند  تا بتوانیم پاسخگو باشیم که چطور نقش خود را ایفا می‌کنیم.
وی گفت: این هم‌اندیشی فرصت خوبی است که گامی برداشته شود تا تمامی حوزه‌های ذی‌ربط، مردم، فعالان اقتصادی و کسانی که آب به عنوان موضوع اصلی فعالیتشان هست مثل حوزه‌های کشاورزی و صنعتی که آب زیادی را مصرف می‌کنند، بتوانند نقش خود را تعریف کنند. 
 دکتر طالبی با بیان اینکه دولت اهتمام ویژه‌ای به این موضوع دارد و برای اولین بار در سال ۹۲ و ۹۳ بالغ ‌بر ۱۰ میلیارد دلار به این موضوع اختصاص داده‌  گفت: این مبلغ قابل‌توجهی است و به نظر می‌رسد که بخش مهمی از نیاز را تأمین خواهد کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: در ادامه، سرمایه‌گذاری‌هایی که بخش خصوصی و دولت انجام می‌دهد بتواند در حل مسئله آب کارساز باشد.

قالب دلخواه شما