دکتر طالبی:راهبران خدمات مدیران راهبردی شعبه هستند

دکتر طالبی:راهبران خدمات مدیران راهبردی شعبه هستند

طرح راهبران خدمات بانک کشاورزی گامی برای اجرای برنامه های بازاریابی و ارتباط حوزه های ستادی با شعب این بانک است که می تواند در آینده بانک اثر گذار باشد.

دکتر محمد طالبی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی روز چهارشنبه هفتم آبان در همایش سراسری راهبران خدمات این بانک با بیان مطلب فوق از همه همکارانی که در راهبری و اجرای این طرح تلاش می کنند قدردانی کرد و گفت: در حوزه تجهیز منابع همواره سوالاتی مطرح می شود که باید درباره آن فکرکرده و چاره اندیشی کنیم.

وی تصریح کرد:تولید فکر و اندیشه باید مثمر ثمر باشد و راه حل بسیاری از مسائل مربوط به حوزه تجهیز منابع  نزدیک تر شدن به شعب است.

دکتر طالبی  با بیان اینکه راهبران خدمات مدیران راهبردی شعبه هستند و باید اختیارات و انگیزه هایی داشته باشند که در ارتباط مستقیم  با شعب مسایل را رفع و به آن خاتمه دهند، تصریح کرد: طرح راهبران خدمات بانک کشاورزی می تواند نقطه شروعی برای تحقق این موضوع باشد.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به الگوی مدیریت راهبردی شعب، بر ضرورت تعریف ساز و کار پاسخ دهی برای آن ها تأکید کرد وگفت: مدیر راهبردی شعب باید پاسخگوی مسایل شعب باشند و در برابر آن سیستم انگیزشی نیز داشته باشیم تا این طرح را به طور جدی پیگیری و اجرا کنند.

وی خاطر نشان کرد:  اگرکسانی که به عنوان راهبران خدمات انتخاب می شوند اختیار و توان حمایت از برخی تصمیمات شعب را داشته باشند ، ساز و کار  موجود موثرتر خواهد شد.

دکتر طالبی در بخش دیگری از سخنانش شرایط رقابتی حاکم بر نظام بانکی  را ناشی از آن دانست که بازاریابی نظام بانکی  برای مشتری مبتنی بر جذب منابع است.
وی با بیان اینکه جذب منابع و میزان سپرده ها شاخص موفقیت در سیستم بانکی شده است  متذکر شد: در هیچ جای دنیا این شاخص مرسوم نیست  زیرا  رقابت برای جذب سپرده، بانک ها را وارد کارهای خطرناک  می کند.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: این مداری که نظام بانکی برآن قرار گرفته و بازاریابی برای تجهیز منابع است، موجب فساد می شود و نتیجه آن داشتن یک بانک پر مخاطره است.

وی اضافه کرد: بانک کشاورزی سال هاست که باو جود حاکم بودن چنین شرایطی اینگونه عمل نکرده و لذا در سلامت بیشتری قرار دارد .

دکتر طالبی  گفت: راهبران خدمات بانک کشاورزی به عنوان حلقه ارتباطی با شعب نباید فرهنگ بانک کشاورزی را به این سمت ببرند و  به هر قیمیت تجهیز منابع کنند.

وی خاطر نشان کرد: طی سال های گذشته که  نرخ سود سپرده های دیگر بانک ها و موسسات بالا بود، میانگین رشد سپرده های بانک کشاورزی بالاتر از میانگین نظام بانکی بود.

دکتر طالبی اولین وظیفه راهبران خدمات را فرهنگ سازی، مواظبت کردن و مدیریت ریسک دانست و گفت: وجود مطالباتی که وصولش امکانپذیر نباشد  سرعت را برای رسیدن به هدف کم می کند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از فعالان بخش کشاورزی مشتری بانک کشاورزی بوده و هستند ، ارائه راه حل برای جذب این دسته از مشتریان را ضروری دانست.

دکتر طالبی در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر ضرورت وجود راهبران خدمات در شعب خاطر نشان کرد: راهبران خدمات همواره باید به این موضوع توجه داشته باشند که ما نمی خواهیم  وارد کارهای پر مخاطره شویم.


قالب دلخواه شما