عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی :ضریب حمایتی دولت در بیمه کشاورزی افزایش می یابد

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی :ضریب حمایتی دولت در بیمه کشاورزی افزایش می یابد

همایش یک روزه بیمه کشاورزی استان سمنان، با حضور دکتر ابوالفضل جوادیان عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی و هیئت همراه ، محمدرضا حاتمی مدیر شعب بانک کشاورزی و مدیران گروه های این مدیریت ، مهندس موسوی رئیس و معاونان سازمان جهاد کشاورزی ، دبیران خانه کشاورز، اعضای نظام صنفی کشاورزی ، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی ، روسای شعب اصلی و مدیران عامل شرکت های بیمه ای و کارگزاران روز یکشنبه 27 مهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان سمنان،در این همایش دکتر جوادیان عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی از حمایت دولت در تامین منابع مالی مورد نیاز صندوق در سال جاری خبر داد و گفت : تلاش زیادی برای تامین منابع مالی مورد نیاز صندوق انجام شده است که ان شاءالها ضریب حمایتی دولت در این بخش افزایش می یابد و این نوع حمایت ها ، تکلیف ما را برای انجام تعهدات بیشتر می کند.

وی در ادامه افزود: صندوق پیشنهاد تامین منابع مالی از 570 میلیارد تومان به 1280 میلیون تومان را داده است که در صورت تامین بسیاری از دغدغه ها کاهش خواهد یافت.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاوری اظهار داشت: در هر جایی که افزایش سطح بیمه به دلیل افزایش سطح تعهدات است، به هیچ وجه نباید متوسط حق بیمه کشاورز از 25 درصد بیشتر شود.
دکتر جوادیان گفت: در اکثر محصولات دامی، زراعی، باغی  و آبزیان 30 تا 100 درصد تعهدات را افزایش دادیم و این جهت گیری باعث شد متوسط درصد سهم دولت در کل حق بیمه ها  از 69 درصد به 76 درصد  افزایش یابد  که در 30 سال گذشته حمایت دولت تا این حد نبوده است.

 وی با اشاره به وجود پتانسیل مدیریتی در بخش کشاورزی و حساسیت بالا در بیمه کشاورزی در استان اظهار داشت: صندوق بیمه کشاورزی آماده پذیرش حرکت های جدید و نوگرا است.

پلکانی شدن تعرفه ها و خوداظهاری بیمه از مطالبی بود که توسط عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی مطرح شد .

محمدرضا حاتمی مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان نیز از ارزیابی طرح های توسعه بخش کشاورزی که از اعتبارات سال 90 استفاده کرده بودند خبر داد و افزود : تعداد 4016نفر از طرح توسعه بخش کشاورزی سال 90 به مبلغ 1718 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند که از این تعداد 3942 طرح یعنی 98 درصد به بهره برداری رسیده است و مابقی طرح های فاقد انحراف در حال اتمام است.وی گفت: تنها 4 طرح دارای انحراف بود  که اقدامات لازم برای این امر انجام شده است. 

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان سمنان در این همایش گفت: 18 محصول زراعی، 15 محصول باغی، دو محصول تنه درخت، 20 محصول دامی و شش محصول منابع طبیعی در این استان تحت پوشش بیمه ای هستند.
'محمدرضا کرم الدین' با اشاره به فعالیت هفت شرکت خدمات بیمه محصولات کشاورزی با هشت دفتر اصلی و هشت دفتر فرعی در استان سمنان، افزود: در سال زراعی 92 - 93 در این استان، 24 هزار و 781 هکتار از سطوح زراعی و شش هزار و 348 هکتار از باغ ها تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه در استان سمنان 396 واحد طیور وجود دارد که در سال زراعی گذشته 340 واحد از آنها تحت پوشش بیمه ای بودند، اضافه کرد: مساحت 568 هزار و 397 هکتار از مراتع این استان بیمه هستند و با این سطح پوشش بیمه ای، این استان در بخش بیمه مراتع رتبه دوم کشور را دارد.
مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان سمنان کاهش سطوح کشت، تطابق نداشتن تعرفه های بیمه با ارزش واقعی محصولات کشاورزی، افزایش هزینه ها و کاهش تمکن مالی کشاورزان، تغییر سیاست کشت و گرایش از محصولات زراعی به باغی و کاهش آب را از مهمترین علت های کاهش بیمه زراعت در این استان برشمرد.


قالب دلخواه شما