دیدار دانش آموزان نخبه با مدیرعامل بانک کشاورزی

 دیدار دانش آموزان نخبه با مدیرعامل بانک کشاورزی
دیدار دانش آموزان نخبه با مدیرعامل بانک کشاورزی
به مناسبت هفته ملی کودک و در آستانه روز جهانی کودک، جلسه هم اندیشی مدیرعامل بانک کشاورزی با نخبگان نوجوان و جوان روز دوشنبه پانزدهم مهر ماه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، در این دیدار که دکتر محمد طالبی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک، دکتر شجاعی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ،جمعی از مدیران بانک کشاورزی و همچنین دانش آموزان نخبه شهر تهران حضور داشتند، دکتر طالبی  طی سخنانی گفت:شناسایی استعدادهای درخشان کشور و استفاده از آنان رویکرد خوبی است.
وی با اشاره به قدمت 81 ساله بانک کشاورزی، حضور دانش آموزان نخبه و مسئولان مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در این بانک را رویدادی مهم دانست.
مدیرعامل بانک کشاورزی ضمن تشریح نقش تعیین کننده و انکار ناپذیر علم و دانش در دنیای امروز  و آینده  جوامع خاطر نشان کرد:  در صحنه عمل تلاش هایی به خوبی پیش می روند که متکی بر علم و دانش  باشد.
وی با بیان اینکه در کشور ما عامل ایمان تکمیل کننده علم ودانش است تصریح کرد: در شرایط کنونی که علم و فناوری در حوزه های مختلف به سرعت در حال پیشرفت است ،  افراد صاحب دانش تعیین کننده امروز و آینده کشور هستند.
دکتر طالبی با اشاره به محدودیت های منابع آب، زمین های زراعی ،انرژی از یک طرف و همچنین افزایش جمعیت از طرف دیگر اضافه کرد: در چنین شرایطی تنها عاملی که می تواند کمبودهای ناشی از محدودیت منابع را جبران کند علم ودانش است.
وی با تأکید بر اینکه همه عوامل  نشان می دهد که باید به سمت دانش برویم به نواوری های بانک کشاورزی اشاره و خاطر نشان کرد:در حوزه IT   این بانک مصادیقی وجود دارد که به نخبگان برای ارتباط با بانک کشاورزی امید می دهد.
دکتر طالبی متذکر شد:بانک کشاورزی هم از فناوری بالا برخوردار است و هم در بخشی فعالیت می کند که تنوع آن فراوان است.
مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش به تجربه موفق کشور های پیشرفته  در زمینه کارآفرینی اشاره کرد و افزود: کارآفرینی  یا به عبارت دیگر گره زدن علم با عرصه عمل ، نیاز آینده ماست.
وی با اشاره به جمعیت 150 هزار نفری استعداد های درخشان در سراسر کشور بر ضرورت متفاوت بودن  ارتباط این افراد با طرح بانکداری کودک و نوجوان بانک کشاورزی خاطر نشان کرد: در ارتباط با مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، بانک کشاورزی از  نوآوری در بخش کشاورزی، بانکداری و هر برنامه ایی که در این مسیر باشد به سهم و توان خود  حمایت خواهد کرد.
بر اساس این گزارش معاون وزیر آموزش وپرورش و مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان نیز در سخنانش ضمن قدردانی از مدیرعامل بانک کشاورزی گفت:  در 205 منطقه از 752 منطقه کشور تعداد 150 هزار نفر در مدارس استعداد های درخشان در حال تحصیل هستند.
دکتر شجاعی المپیادهای علمی کشور،جشنواره خوارزمی  و طرح شهاب را زمینه های اصلی فعالیت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان معرفی کرد.
شجاعی با اشاره به وظایف مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در هدایت استعدادهای درخشان و آشنایی آنان با رشته های موجود علمی از جمله اقتصاد و بانکداری ابراز امیدواری کرد: این نشست نقطه عطفی برای تداوم همکاری های بین بانک کشاورزی واین مرکز باشد.
این گزارش می افزاید، ارائه گزارش درباره تاریخچه فعالیت بانک کودک ونوجوان بانک کشاورزی از سوی حمیدرضا نعمتیان رئیس اداره کل تحقیق وتوسعه این بانک، سخنرانی معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان  و بیان دیدگاه ها و نظرات برخی از دانش آموزان نخبه از دیگر برنامه های این مراسم بود.
گفتنی است در خاتمه مراسم دانش آموزان نخبه حاضر به عنوان مشاور افتخاری مدیرعامل بانک کشاورزی در حوزه بانکداری کودک ونوجوان معرفی واحکام خود را از دکتر طالبی دریافت کردند.

قالب دلخواه شما