عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی: حداکثر تا15 درصد از منابع بانک کشاورزی به زنجیره های تولید اختصاص یافت

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی: حداکثر تا15 درصد از منابع بانک کشاورزی به زنجیره های تولید اختصاص یافت

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی از اختصاص بخشی از منابع این بانک به زنجیره های تولید خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی ،حشمت الله نظری صبح روز سه شنبه بیست وهشتم مرداد در جمع مدیران حوزه اعتبارات و وصول مطالبات این بانک با اعلام مطلب فوق افزود: این تسهیلات با هدف بهینه سازی منابع در قالب اعتبارات ویژه به زنجیره های تولید اختصاص یافته است.
وی گفت: این اقدام بانک کشاورزی همسو با سیاست های دولت محترم برای خروج از رکود است و گام مهمی برای راه اندازی طرح های راکد و نیمه تمام به شمار می آید.
نظری خاطر نشان کرد: راه اندازی طرح های نیمه تمام و راکد، همچنین افزایش ظرفیت طرح های فعال یکی از دغدغه های مهم ومورد تأکید بانک کشاورزی در سال گذشته بود که به همین منظور طی سال 1392 نیز 5 هزار میلیارد به این امر اختصاص داده شد.
عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی با اشاره به برنامه ریزی های مجموعه اقتصادی دولت برای خروج از رکود تصریح کرد:انتظار می رود این بانک با توجه به نقشی که در اقتصاد کشور به ویژه بخش کشاورزی دارد، تمام توان و تخصص خود را به کار گیرد.
وی اضافه کرد : گرچه منابع بانک کشاورزی در مقایسه با سایر بخش ها محدود است اما اهمیت زیادی دارد و نقش این بانک در اقتصاد برکسی پوشیده نیست.
نظری با تأکید مجدد بر موضوع حمایت از زنجیره های تولید در حرکت برای خروج از رکود، به ضرورت فرهنگ سازی وتغییر رویکردها در این زمینه اشاره کرد و گفت: بانک کشاورزی توان، تخصص وتجربه کافی برای فعالیت در این زمینه را دارد و انتظار می رود مدیران حوزه اعتبارات و وصول مطالبات در سطح ادارات مرکزی و مدیریت های استان ها زمینه تحقق اهداف تعیین شده را فراهم کنند.
عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی با بیان اینکه شناسایی سرشاخه های اصلی زنجیره های تولید در تمام زیربخش های کشاورزی نخستین گام برای دستیابی به اهداف و تحقق برنامه هاست خاطر نشان کرد: استفاده بهینه از منابع و کاهش هزینه های تولید از بارزترین نتایج ایجاد زنجیره های تولید است.
نظری با اشاره به عملکرد بانک کشاورزی در زمینه توزیع منابع صندوق توسعه ملی طی سال گذشته متذکر شد: پیش بینی می شود در سال جاری نیز مبلغ قابل توجهی از منابع این صندوق توسط بانک کشاورزی پرداخت شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای برنامه ها و اولویت های کاری بانک کشاورزی به صورت پروژه ای اشاره کرد و گفت: طرح ساماندهی اعتبارات خرد که حدود 97 درصد از تسهیلات پرداختی این بانک را به خود اختصاص می دهد اجرایی شده و ساماندهی اعتبارات متوسط وکلان جزو طرح های در دست اقدام این بانک در سال جاری است.
نظری با اشاره به تغییر ساختار بانک کشاورزی برمبنای پاسخگویی به نیازهای مشتری متذکر شد: در طرح ساماندهی اعتبارات متوسط وکلان نیز تمام توان کارشناسی این بانک برای برآورده کردن نیازهای مشتریان به ویژه مشاوره در امر سرمایه گذاری به کار گرفته خواهد شد.
عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی در خاتمه سخنانش ابراز امیدواری کرد: در شرایطی که دولت برنامه خروج از رکود اقتصادی را در دست اجرا دارد ، همه کارکنان این بانک به ویژه مدیران حوزه اعتبارات و وصول مطالبات این بانک نیز با پرهیز از روزمرگی،تعریف فعالیت ها،مکانیزه کردن تغییر و تحولات برمبنای نیاز مشتری ، و ... به نحو مناسبی نقش آفرینی کنند.

قالب دلخواه شما