بازدید نماینده اداره همکاری های اقتصادی کشور ایتالیا از «طرح پشتیبانی خدمات مالی خرد» در استان فارس

بازدید نماینده اداره همکاری های اقتصادی کشور ایتالیا از «طرح پشتیبانی خدمات مالی خرد» در استان فارس

گولیلمو جوردانوGuglielmo Jiordano نماینده اداره همکاری های اقتصادی کشور ایتالیا به همراهی مهندس جوانمردی نماینده موسسه تاک در استان فارس به منظور بررسی روند پیشرفت طرح پشتیبانی خدمات مالی خرد در استان فارس روز 25 آبان از پنج گروه خودیار مالی در روستای خیرآباد شهرستان فسا بازدید کرد.
طرح پشتیبانی خدمات مالی خرد با هدف گسترش تأمین مالی خرد در راستای فقرزدایی و ایجاد خود اشتغالی یا توسعه بنگاه های اقتصادی خرد از سال 1381 با همکاری صندوق توسعه کشاورزی سازمان ملل متحد (ایفاد) و کمک مالی اداره همکاری های اقتصادی کشور ایتالیا توسط مؤسسه تاک به عنوان مجری طی سه فاز به اجرا گذارده شده است.
گروه های هدف این طرح را افراد کم درآمد روستایی به ویژه زنان و جوانان روستایی تشکیل می دهند. تا قبل از شروع فاز 3 تعداد 28 گروه در 17 روستا از 9 شهرستان تشکیل شد که حدود 6 سال از فعالیت آنها می گذرد. از این تعداد 13 گروه همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و در فاز3 طرح که از15 مهر ماه شروع شده است تا کنون 38 گروه در 2 شهرستان فسا و سروستان تشکیل شده است.
بانک کشاورزی به 21 گروه از فاز 2 و تعداد 8 گروه از فاز 3 تسهیلات اعطا کرده است و بقیه نیز به زودی وام خود را دریافت می کنند.
در بازدید جوردانو از روستای خیرآباد فسا ضمن بحث و گفتگو با اعضای گروه های خودیار از فعالیت های انجام شده توسط اعضای گروه ها که با استفاده از وام های داخلی گروه و وام بانک اجرا شده است بازدید به عمل آمد.
فعالیت هایی نظیر ایجاد فروشگاه پوشاک ، سوپرمارکت ، تولید گل و گیاهان زینتی ، پخت شیرینی ، بافندگی ،‌گوسفنداری و گاوداری از جمله فعالیت هایی بود که مورد بازدید وی قرار گرفت.

قالب دلخواه شما