دکتر طالبی در همایش سیاست های پولی و ارزی عنوان کرد:ضرورت تغییر در الگوی ایجاد واحد های تولیدی

دکتر طالبی در همایش سیاست های پولی و ارزی عنوان کرد:ضرورت تغییر در الگوی ایجاد واحد های تولیدی

در دومین روز از بیست وسومین همایش سالانه سیاست های پولی وارزی میزگردی با عنوان «نقش بازار سرمایه در تأمین مالی تولید و افق همکاری های مشترک» برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی در این نشست علمی که عصر دوشنبه ششم خرداد ماه سال جاری در سالن خواجه نصیر مرکز همایش های بین المللی صدا وسیما برگزار شد، دکتر محمد طالبی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این بانک طی سخنانی، با تشریح الگوی ایجاد کارخانجات و تأسیسات سرمایه گذاری در کشور افزود: بر اساس شیوه های متداول دنیا هویت ها یا شرکت های واسطه تمام مراحل طراحی،ایجاد ،تأمین مالی و ... را بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه در ایران مدیریت،تولید،بازاریابی و .. به عهده مالک است ، اظهار داشت:این خصلت سرمایه گذاران کشور تبعاتی را به دنبال دارد که شکست واحد تولیدی مهم ترین نتیجه آن است.
دکتر طالبی صرف زمان زیاد،تأخیر در اجرای طرح،مشکلات فنی،تحمیل هزینه های سنگین و نیمه تمام ماندن طرح ها را از دیگر تبعات این الگو در کشور دانست و یادآورشد: در چنین شرایطی حجم قابل توجهی از منابع به این واحدها اختصاص می یابند و اغلب زمانی به بهره برداری می رسند که کالاهای تولیدی آنان بازار فروش ندارند.
دکتر طالبی با تأکید بر تغییر الگوی مدیریتی و ساختار واحدهای تولیدی در کشور گفت:مشکل اصلی تولید کمبود نقدینگی نیست بلکه احیا و استفاده از ظرفیت خالی بخش تولید است که هویت ها و تشکل های مرتبط می توانند راهکارهای دیگری را ارائه دهند ، در این صورت بخش مهمی از منابع آزاد خواهد شد.
مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بار اصلی تولید به عهده نظام بانکی است، تصریح کرد: باید دیدگاه حاکم بر تأمین مالی تولید تغییر یابد تا راهکار مناسبی برای نقدشوندگی منابع عمده ای که در اختیار صنایع است ارائه شود.
دکترطالبی تصویب قوانینی که موجب تغییر در رفتار تولید کنندگان و مدیران واحدهای تولیدی می شود را یکی دیگر از معضلات حاکم بر صنعت و تولید دانست و جایگزینی الگو های جدید را یکی از ضرورت های این بخش عنوان کرد.
بر اساس این گزارش علاوه بر مدیر عامل بانک کشاورزی دیگر صاحبنظران حوزه پولی و بانکی کشور اعضای این نشست علمی بودند.
این گزارش می افزاید: همایش سالانه سیاست های پولی وارزی توسط پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با هدف ثبات اقتصادی و حمایت از تولید، 5 و6 خرداد ماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد و آسیب شناسی نظام تأمین مالی تولید در کشور،نقش و جایگاه نظام بانکی در حمایت ازتولید و اقتصاد مقاومتی محورهای آن را تشکیل می داد.

قالب دلخواه شما