عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی بر کارکردها و مسئولیتهای راهبردی روسای شعب تاکید کرد و گفت این کارکردها میتواند تحقق اهداف و برنامههای بانک در سال جاری را به دنبال داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، داور ماهی کار روز شنبه اول اردیبهشت ماه سال جاری و در همایش سراسری روسای شعب این بانک طی سخنانی ، نظارت گسترده روسای شعب بر عملکرد شعب را از کلیدواژههای تحقق شعار «خدمات بهتر، تسهیلات بیشتر، تولید پایدار بخش کشاورزی» دانست.
وی گفت: سال جاری از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی نامگذاری شد و بر همین اساس، در بانک کشاورزی نیز تحقق اهداف توسعه پایدار از راه توسعه متوازن و رشد فراگیر درهدایت سرمایه گذاری مدنظر قرار گرفته و در سال جاری درصدد افزایش بهرهوری در بخش کشاورزی هستیم و معتقدیم اگر این مهم را محقق کنیم، سهم خود را در تحقق شعار ملی حمایت از کالای ایرانی به سرانجام رساندهایم.
ماهی کار در تبیین شعار سال بانک کشاورزی با عنوان « خدمت بهتر، تسهیلات بیشتر و حمایت از تولید پایدار بخش کشاورزی» گفت: بخش اول این شعار برای خدمترسانی مطلوبتر به مشتری به این معناست که همواره به دنبال این هستیم که فراتر از سطح انتظارات مشتریان باشیم.
عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی تصریح کرد: علاوه بر کمیت و ارائه خدمات،امروزه مشتریان از ما کیفیت، دقت، رازداری، صداقت و پاسداری رادر انجام خدمات قابل ارائه انتظار دارند.
وی درباره تسهیلات بیشتر یا بخش دوم شعار سال بانک کشاورزی ابراز داشت: مقوله تسهیلات، چهار رکن اساسی را در خود مستتر دارد که این چهار رکن را میتوان در سادهسازی روشها، آگاهی مشتریان از روشهای پرداخت، پرداخت تسهیلات در راستای افزایش بهرهوری و تحقق مسولیتهای اجتماعی و توجه به تحقق اهداف بانکداری سبز خلاصه کرد.
ماهی کار در ادامه افزود: تولید پایدار در بخش کشاورزی نیز مشخصاتی دارد.کشاورزی پایدار آن نوع فعالیت هایی است که از لحاظ اقتصادی شکوفا، از لحاظ اجتماعی عادلانه، از نظر فرهنگی قابل قبول،ازنظر اکولوژیکی مناسب و بر روش علمی استوار باشد.
وی در رابطه با بهبود ارتباط با مشتری و ارتقای کیفیت ارائه خدمات در سطح شعب گفت: در بانک کشاورزی معتقدیم، کسب رضایت مشتری با خوشرویی و خوشرفتاری به دست می آید و به عنوان مهم ترین سرمایه ما در بانک کشاورزی است.
ماهی کار در تشریح مفهوم خوشرفتاری و خوش رویی رئیس شعبه با مشتری خاطر نشان کرد: شناختن مشتری، دوست داشتن مشتری، گوش دادن به حرفهای مشتری، لذت بردن از کار کردن برای مشتری و داشتن رفتار منصفانه با او از مصادیق تکریم مشتریان است.
عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی در پایان بر نظارتها و کنترلهای داخلی در شعبه تاکید کرد و افزود: اگر نظارتها و کنترلهای داخلی به درستی انجام شود، رویدادهای غیرمنتظره به حداقل میرسد، ریسک از دست دادن داراییها کاهش پیدا میکند، اعتماد به صورتهای مالی بیشتر میشود، بهرهوری افزایش می یابد، از هزینهکرد غیر ضرروی جلوگیری میشود و در نهایت رسالت اصلی سازمان تحقق یافته و سودآوری بانک حفظ می شود.