برگزاری شصت و چهارمین اجلاس کمیته اجرایی و نوزدهمین مجمع عمومی آپراکا

برگزاری شصت و چهارمین اجلاس کمیته اجرایی و نوزدهمین مجمع عمومی آپراکا

شصت و چهارمین اجلاس کمیته اجرایی اتحادیه اعتبارات کشاورزی و روستایی آسیا و اقیانوسیه (APRACA) و نوزدهمین مجمع عمومی این اتحادیه از بیست وهشتم تا سی و یکم اردیبهشت ماه سال جاری (21- 18 می 2014) در شهر داکا پایتخت بنگلادش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی معاونت مستقل در امور همکاری های بین الملل این بانک اعلام کرد:در حاشیه این اجلاس، همایشی با موضوع «مدیریت ریسک، کشاورزان خرده مالک و جوامع روستایی» و بازدید مطالعاتی از طرح های حمایتی از گروه های خودیار برگزار شد که بیش از 150 شرکت کننده از 68 عضو آپراکا در بخش های مختلف این رویداد حضور بهم رساندند و به تبادل نظر و انتقال دانش پرداختند.
در جلسه کمیته اجرایی و مدیریتی اتحادیه آپراکا که با حضور 15عضو این کمیته از جمله نمایندگان بانک کشاورزی تشکیل شد، مسائلی از جمله گزارش عملکرد اتحادیه در دو سال گذشته، برنامه آتی آپراکا، بودجه دو سالانه، چگونگی همکاری ایفاد و آپراکا، پیشنهاد تاسیس مرکز کنترل و ارزیابی برنامه استراتژیک آپراکا، درخواست های جدید عضویت، برنامه‌های مرکز تعالی زنان آپراکا در بانک کشاورزی و انتخاب دبیرکل آپراکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای تصویب نهایی به مجمع عمومی ارجاع شد.
مجمع عمومی اتحادیه آپراکا نیز در روز دوم و با هدف تائید نهایی مصوبات کمیته اجرایی برگزار شد و در جریان برگزاری این مجمع ، دکتر ارغوان فرزین معتمد معاون مستقل در امور همکاری های بین الملل بانک کشاورزی عملکرد و برنامه های آتی مرکز تعالی زنان آپراکا را تشریح کرد که از سوی کلیه اعضای مجمع تأیید شد.
شایان ذکر است مرکز تعالی امتیازی است که از سوی اتحادیه آپراکا در اختیار هر یک از اعضای متعهد و علاقمند اتحادیه قرار می گیرد تا با مشارکت اتحادیه، امکان انجام فعالیت هایی مانند برگزاری دوره های آموزشی در زمینه موضوع مورد نظر فراهم شود که بانکداری اسلامی، تامین مالی روستایی و خرد، توانمندسازی زنان، مدیریت ریسک، فن‌آوری اطلاعات، تامین مالی پروژه، تامین مالی بنگاه های اقتصادی، بانکداری پیوندی، مدیریت و توسعه تعاونی ها، ... برخی از حوزه های هدف در مراکز تعالی آپراکا محسوب می شوند.
همچنین همزمان با برگزاری کمیته اجرایی و مجمع عمومی آپراکا، همایشی نیز با حضور سخنرانانی از ایتالیا، تایلند، هندوستان، مالزی، اندونزی، بنگلادش و فیلیپین و با موضوع مدیریت ریسک و کشاورزان خرده مالک و روستایی برگزار شد.
در این همایش مقالات متعددی ارائه شده و شرکت کنندگان به بحث و گفت وگو درباره موضوعات مهمی از جمله چالش های کشاورزی در جوامع خرد روستایی، نوآوری و خلاقیت در تامین مالی روستایی، روش‌های بهینه مقابله با ریسک های مرتبط با تامین مالی خرد، مدیریت ریسک در زنجیره ارزش تولید محصولات کشاورزی و تقویت زیرساخت های تامین مالی روستایی و کشاورزی پرداختند.
در آخرین روز اجلاس آپراکا، شرکت کنندگان از طرح های موفق موسسات تامین مالی خرد در بنگلادش و چگونگی حمایت موسسات تامین مالی خرد از گروه های خودیار روستایی بازدید کردند و با شرکت در جلسات پرسش و پاسخ ، با کارشناسان سایر بانک ها و ذی نفعان طرح های مذکور تبادل نظر و انتقال تجربیات پرداختند.
بر اساس این گزارش ، دکتر خسرو شاهوردی، مدیر امور اعتبارات و هدایت سرمایه گذاری، حمیدرضا نعمتیان، رئیس اداره کل تحقیق و توسعه، دکتر ارغوان فرزین معتمد، معاون مستقل در امور همکاری های بین المللی و محمدرضاشعبان زاد ، کارشناس مسئول این معاونت نمایندگان بانک کشاورزی دراین اجلاس بودند.

قالب دلخواه شما