عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی:خسارت های سرمازدگی و خشکسالی، در مدت یک تا 3 ماه پرداخت می شود

عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی:خسارت های سرمازدگی و خشکسالی، در مدت یک تا 3 ماه پرداخت می شود

دکتر ابوالفضل جوادیان عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی از پرداخت خسارت های سرمازدگی و خشکسالی طی مدت یک تا سه ماه خبرداد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت بانک کشاورزی استان سمنان جوادیان که برای شرکت در جلسه ستاد بیمه به این استان سفر کرده بود، در گفت وگو با خبرنگار صدا و سیمای مرکز سمنان گفت: ،با توجه به بحران سرمازدگی و خشکسالی استان ،خسارت های وارده به کشاورزان در این دو بخش، در مدت یک تا 3 ماه به آنان پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه بیش از 2 میلیون و 200 هزار بهره بردار در کشور زیر پوشش بیمه ای قرار دارند؛ گفت : از نظر زراعی 5 میلیون و 800 هزار هکتار ار اراضی کشور نیز زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.
جوادیان از پوشش بیمه ای بیش از 92 درصد ظرفیت طیور در کشور خبر داد و گفت: پارسال بیش از یک هزار و 100 میلیارد تومان به بیمه گزاران غرامت پرداخت شد.
عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور با اعلام زیر پوشش بیمه قرارگرفتن 153 محصول و فعالیت کشاورزی در کشور، افزود: از نظر ظرفیت پوشش بیمه ای محصولات طبق محاسبات انجام شده، 38 و نیم درصد از کل طرفیت تولیدات در بخش های مختلف زراعی ،باغی ، دامی طیور و آبزیان زیرپوشش بیمه ای قرار گرفته است و از این نظر، ایران جایگاه پنجم جهانی را داراست .
جوادیان با اشاره به بیمه 6 هزار و 800 هکتاری سطح باغات استان ،گفت : 27 هزار هکتار از اراضی استان سمنان نیز زیر پوشش بیمه ای است و مجموع غرامت های پرداخت شده به بیمه گزاران این استان در سال گذشته، 185 میلیارد ریال بود.
عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور تسریع در پرداخت غرامت و کوتاه کردن زمان پرداخت را از اولویت های برنامه صندوق بیمه کشاورزی برشمرد و افزود: امسال بیش از 400 میلیارد تومان غرامت برای سرمازدگی پرداخت شده است.

قالب دلخواه شما