برگزاری سمینار بین المللی توسعه زنجیره ارزش صنعت زعفران

برگزاری سمینار بین المللی توسعه زنجیره ارزش صنعت زعفران

نخستین سمینار بین المللی توسعه زنجیره ارزش صنعت زعفران به میزبانی بانک کشاورزی و سازمان توسعه صنایع سازمان ملل متحد (یونیدو) و در راستای «پروژه بهسازی زنجیره ارزش زعفران» چهارم اردیبهشت ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی دکتر محمد طالبی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل این بانک و رئیس کمیته راهبری «پروژه مشترک بانک کشاورزی و یونیدو» ، الساندرو آمادیو، نماینده یونیدو در ایران، کارل شبستا، مدیر پروژه بهسازی زنجیره ارزش زعفران، پروفسور هراچیو لوپز از انستیتو تحقیقات کشاورزی اسپانیا، مانوئل کارمنا و گونزالو آلونزو از اساتید دانشگاه کاستیلا لامانچا، لپرز از شرکت مواد غذایی بیوتیک فرانسه، قدسی معاون جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، و تعدادی از چهره های دانشگاهی و استانی سخنرانی کردند.
در مراسم افتتاحیه این سمینار، دکتر محمد طالبی ضمن ارائه توضیحاتی درباره فعالیت های اعتباری و حمایتی بانک کشاورزی از صنعت زعفران و تمایل بانک به حمایت از سایر محصولات کلیدی بخش کشاورزی ایران از قبیل خرما و پسته؛ بر شناسایی روشهای بهینه و قابل اجرای ارتقای بهره وری، کیفیت، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی کشور را تاکید کرد و مشارکت دست اندرکاران صنعت زعفران، دانشمندان و همه علاقمندان به توسعه کشاورزی ایران را برای نیل به دستاوردهای مورد نظر و تحقق عینی اهداف را ضروری دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزایش تولید زعفران در ایران، ارتقای فناوری و استانداردهای بسته بندی و فرآوری زعفران، افزایش سهم تولیدکنندگان ایرانی در بازارهای بین المللی زعفران، ایجاد و ارتقای یک برند ایرانی در صنعت زعفران، طراحی و اجرای سیستم تامین مالی زنجیره تولید و ارزش زعفران و راه اندازی مراکز آموزش تخصصی را از جمله اهداف اجرای پروژه بانک کشاورزی و یونیدو بر شمردند.
بر اساس این گزارش، در این سمینار مسایل دیگری از جمله نتایج مطالعات یونیدو در خصوص صنعت زعفران در ایران، شیوه های بهینه کشاورزی در ایران و اسپانیا، صنعت فرآوری و بسته بندی زعفران در ایران، اثرات دارویی زعفران، تولید محصولات غذایی و دارویی مبتنی بر زعفران و بازاریابی محصولات زعفران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و شرکت کنندگان داخلی و خارجی به تبادل نظر و تجربیات خود پرداختند.
همچنین هیاتی متشکل از نمایندگان بانک کشاورزی و یونیدو از تعدادی از مراکز تولید و فرآوری زعفران بازدید کرده و ضمن گفت و گو با تولیدکنندگان و فعالان صنعت زعفران، از نزدیک با مشکلات، چالش ها، ظرفیت ها و وضعبت فعلی صنعت زعفران در ایران آشنا شدند.
این گزارش می افزاید؛ پروژه بهسازی زنجیره ارزش صنعت زعفران با منابع مالی بانک کشاورزی و همکاری مشترک بانک و یونیدو از تابستان سال 92 آغاز شده است.

قالب دلخواه شما