برگزاری همایش تولید ملی،حمایت از کارو سرمایه ایرانی در بانک کشاورزی

برگزاری همایش تولید ملی،حمایت از کارو سرمایه ایرانی در بانک کشاورزی

اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی تفاوت هایی دارد که مقام معظم رهبری این مفهوم را با روشنگری ویژه ای بیان می کند.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی دکتر محمد طالبی مدیرعامل این بانک در همایش تولید ملی ، حمایت از کار وسرمایه ایرانی با اعلام این مطلب گفت: مقام معظم رهبری از همه سیاست گذاران و فعالان اقتصادی دعوت کردند تا شرایط اقتصاد مقاومتی را در نظر بگیرند و همسو با آن حرکت کنند.
دکتر طالبی در تبیین دیدگاه های رهبر معظم انقلاب متکی بودن بر مردم،کاهش آسیب پذیری از دسیسه دشمن،حمایت از تولید داخلی،مدیریت مصرف(اصلاح الگوی مصرف) و اقتصاد دانش بنیان را از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست.
و ی با بیان اینکه روشنگری ویژه مقام معظم رهبری از این مفهوم ما را از نظریه پردازی های جدید در این زمینه بی نیاز می کند تصریح کرد:اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که بتواند در شرایط فشار رشد کند.
مدیرعامل بانک کشاورزی در تشریح نقش بخش کشاورزی در اقتصاد کشور گفت: این بخش علاوه بر ایجاد اشتغال بالا ظرفیت هایی دارد که استفاده از آن بخش کشاورزی را قدرتمند تر می کند ضمن اینکه امنیت غذایی و موفقیت بسیاری از صنایع با این بخش محقق می شود.
دکتر طالبی وابستگی و عدم بهره گیری از فناوری های نوین در زمینه های الگوی کشت،مصرف آب ، اصلاح نژاد،زنجیره ارزش و نظام بازرگانی را از عوامل آسیب پذیری بخش کشاورزی معرفی کرد و افزود:یکی از مشکلات کشاورزی ما وابستگی است و هرمقدار این وابستگی بیشتر باشد،آسیب پذیری آن نیز بیشتر خواهد بود.
وی با تأکید بر ضرورت بهره مندی از فناوری های نوین در بخش کشاورزی متذکر شد: در زمینه بهره گیری از مدیریت دانش در بخش کشاورزی در مقایسه با دیگر کشورهای پیشرفته فاصله زیادی داریم و با آموزش،افزایش بهره وری از طریق مهندسی ژنتیک و همچنین اجرای الگوهای جدید مدیریتی در زمینه مالکیت اراضی،تغییرات آب وهوایی ،الگوی کشت ،نظام بازرگانی و ... می توان با آسیب ها مقابله کرد.
بر اساس این گزارش همایش تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی روز چهارشنبه دهم آبان سال جاری با حضور مدیرعامل،اعضای هیئت مدیره ،مدیران امور،مشاوران روسای ادارات مرکزی و مدیران شعب این بانک در استا نها، معاون پژوهشی مرکز پژوهش ها وبرنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد کشاورزی ، اتحادیه های بخش کشاورزی،تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی،مدیران مسئول نشریات تخصصی بخش و جمعی از صاحبنظران بخش کشاورزی در تهران برگزار شد و تولید ملی،بازار و صادرات ، تأمین مالی و سرمایه گذاری و اشتغال در بخش کشاورزی در این همایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
این گزارش می افزاید مهندس داور ماهیکار عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی ودبیر همایش گزارشی از برگزاری همایش ارائه کرد و بررسی تطبیقی وضعیت تشکیل سرمایه ثابت در بخش های اقتصادی و راهکارهای توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی موضوع سخنرانی دکتر صمد رحیمی سوره معاون پژوهشی مرکز پژوهش ها و برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد کشاورزی بود.
دکتر عبدالرضا مسلمی مدیرکل دفتر امور تشکل های کشاورزی درباره نقش تشکل ها و سازمان های غیر دولتی در توسعه بخش کشاورزی سخنرانی کرد و دکتر محمد رضا طبیبی استادیار دانشگاه مازندران پیرامون رقابت برای آینده در کسب و کارهای کشاورزی ایران سخنرانی کرد.
اهمیت منابع آبی در توسعه کشاورزی و نقش سیاست های بانک کشاورزی در افزایش بهره وری مصرف آب موضوع سخنرانی دکتر فرشاد قوشچی مدیر مسئول نشریه کشاورزی و توسعه پایدار بود و دکتر علیرضا الوندی عضو هیئت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی درباره چالش های تولید و سرمایه گذاری در بخش دام و راهکارهای آن به ایراد سخن پرداخت.
در ادامه عبدالرضا اخوان رسول زاده عضو هیئت مدیره تعاونی مرغداران مرکز پیرامون چالش های تولید و سرمایه گذاری در بخش طیور و راهکارهای آن سخنرانی کرد و چالش ها و راهکارهای توسعه صنعت آبزیان موضوع سخنرانی سنگانیان رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان بود.
همچنین موضوع چالش های تولید وسرمایه گذاری در بخش باغبانی و راهکارها توسط نورانی رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران ارائه شد و چالش های تولید و سرمایه گذاری دربخش زراعت و راهکارها موضوع سخنرانی سعید کچوئیان تولید کننده برتر محصولات سالم بود ضمن اینکه دکتر فریدون گل افرا مدیرمسئول نشریه کشاورز درباره چالش ها و راهکارهای توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی سخنرانی کرد.
گفتنی است نقش نهادهای مالی از جمله صندوق توسعه ملی در تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی و صنایع وابسته در بخش کشاورزی،نقش تسهیلات بانکی در تشکیل سرمایه ثابت در بخش کشاورزی،نقش بانک کشاورزی در ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی،تأثیر تسهیلات بانکی بر ارزش افزوده بخش کشاورزی،نقش نهادهای مالی در توسعه صادرات کشاورزی و صنایع وابسته به بخش کشاورزی و بیمه و نقش آن در امنیت تولیدات بخش کشاورزی از مهم ترین محورهای این همایش یک روزه بود که تعداد 15 مقاله پیرامون این محورها درقالب کتاب منتشر و در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.





قالب دلخواه شما