دکتر طالبی :سلامت بانک کشاورزی حاکی از عملکرد مثبت بازرسان و حسابرسان این بانک است

دکتر طالبی :سلامت بانک کشاورزی حاکی از عملکرد مثبت بازرسان و حسابرسان این بانک است

دکتر محمد طالبی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی در تشریح جایگاه بین‌المللی و بازرسی و کنترل‌های داخلی بانک ها به استانداردهای تدوین شده درکمیته بال اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین و محوری‌ترین مأموریت این کمیته مدیریت ریسک در بانک ها است.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، دکتر طالبی روز دوشنبه در همایش سراسری بازرسان و حسابرسان این بانک با بیان مطلب فوق به تلاش دستگاه‌های نظارتی بانک ‌ها برای مدیریت ریسک اعم از عملیاتی، نقدینگی، اعتباری و ... اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین نکته ای که برای این دستگاه ها اهمیت دارد، حسن شهرت، اعتبار و آبروی یک بانک است.
وی با اشاره به مخاطرات خدشه دار شدن اعتبار و حسن شهرت یک بانک گفت: حسابرسی و کنترل‌های داخلی ابزاری برای کاهش این ریسک در نظام بانکی است.
دکتر طالبی اطمینان دادن کیفیت و اثربخشی کنترل‌های داخلی و همچنین مدیریت ریسک را مأموریت و ماهیت اصلی حسابرسی و کنترل‌های داخلی برشمرد و خاطرنشان کرد: کارکنان این حوزه باید زمان و انرژی بیشتری صرف اجرای این مأموریت کنند.
مدیرعامل بانک کشاورزی با تأکید بر ارتقای جایگاه بازرسی و حسابرسی، تسلط بر دستورالعمل‌ها، شیوه نامه‌ها و روش‏ها تصریح کرد: این حرفه نیازمند هوشمندی و ذکاوت فراوانی است.
وی یادآور شد: بازرسی و حسابرسی حرفه ای است که علم ، دانش ، تجربه و هوشمندی در آن مؤثر است و هویت بخشی عملیات بازرسی و حسابرسی اهمیت بالایی دارد.
دکتر طالبی تقویت تخصص بانکداری الکترونیک در حوزه بازرسی و حسابرسی در ادارات مرکزی و مدیریت‌های شعب بانک در استان‌ها را از دیگر ضرورت‌های این حوزه برشمرد و گفت: تدوین نظام حرفه‌ای بازرسی و حسابرسی و نهادینه کردن آموزش در قالب این نظام حرفه‌ای نیز ضروری است.
وی از تلاش کارکنان حوزه نظارت و بازرسی بانک کشاورزی قدردانی کرد و افزود: شاخص‌های سلامت این بانک حاکی از عملکرد مثبت بازرسان و حسابرسان بانک است.
مدیرعامل بانک کشاورزی توجه ویژه به ابتکارات جدیدی که به تسهیل امور بازرسی و حسابرسی منجر شده است را خواستار شد و اضافه کرد: استفاده از سامانه نظارت از راه دور باید نهادینه شود و با توجه به تغییرات مستمر سیستم‌های الکترونیکی،حوزه بازرسی و حسابرسی ابزارهای موجود را از لحاظ نظارتی و کنترلی با هدف پیشگیری از مشکلات احتمالی بررسی کند.

قالب دلخواه شما