بانک کشاورزی 3075 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان همدان پرداخت کرد

بانک کشاورزی 3075 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان همدان پرداخت کرد

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان از پرداخت 3075 میلیارد ریال تسهیلات در سال 1390 به کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی خبر داد .
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک در استان، علی اصغر محمدی مدیر شعب بانک کشاورزی در استان همدان در تشریح عملکرد حوزه های مختلف بانک کشاورزی در سالجاری به رشد 29 درصدی تسهیلات پرداختی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته اشاره کرد و افزود :طی سال 90 بیش از 3075 میلیارد ریال تسهیلات به 48528 نفر از کشاورزان و روستائیان برای اجرای طرح های مختلف کشاورزی در قالب تسهیلات تکلیفی ، غیرتکلیفی و وجوه اداره شده در اختیار متقاضیان قرار گرفت و بیش از 80% این اعتبارات از محل منابع داخلی بانک کشاورزی تأمین شد .
لازم بذکر است در حال حاضر پرتفوی تسهیلات بانک کشاورزی بالغ بر 5300 میلیارد ریال شامل 98 هزار ریال بهره بردار کشاورزی است و این نشان از جایگاه قوی و نفوذ بانک کشاورزی استان دارد .
وی در ادامه افزود :قریب به 91% از تعداد کل تسهیلات اعطایی بانک در استان مبالغ زیر 100 میلیون ریال است و این یعنی حرکت به سمت عدالت اجتماعی و حمایت از اقشار ضعیف جامعه که مورد تأکید دولت است .
مهندس محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح های آبیاری تحت فشار اشاره کرد و گفت: طی سال های 81 الی 90 با اختصاص مبلغی بالغ بر 654 میلیارد ریال 2395 طرح به اجرا درآمد و 29788 هکتار از اراضی زراعی استان تحت پوشش سیستم آبیاری تحت فشار قرار گرفت و از این حیث استان جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داد .
بر اساس این گزارش ،مدیر شعب بانک کشاورزی در استان همدان با اشاره به اجرای طرح های آبخیزداری و حمایت از سیاست های کلان دولت بانک کشاورزی افزود:از سال 80 الی 90 با تخصیص 46737 میلیون ریال تسهیلات اجرای 1838 طرح طوبی که منجر به 4489 هکتار باغ شده است را به انجام رساند .همچنین از ابتدای شروع طرح های زودبازده و کارآفرین ( SME ) تا پایان سال 1390 صد درصد سهمیه ابلاغی جذب و پرداخت شد که بانک کشاورزی از نظر درصد جذب اولین بانک استان محسوب می شود . این اعتبار به 4842 نفر از تولید کنندگان با مبلغی بیش از 1780 میلیارد ریال پرداخت شد .
وی در تشریح اجرای سیاست های حمایتی دولت توسط بانک کشاورزی به برقی کردن چاه های کشاورزی اشاره کرد و گفت : از سال 80 الی 90 تعداد 2334 فقره تسهیلات با مبلغی بیش از 150 میلیارد ریال به کشاورزان و روستائیان پرداخت شد.
مهندس محمدی جذب 100 درصدی اعتبارات هدفمندسازی یارانه ها را خاطر نشان کرد و گفت : بانک کشاورزی استان همدان در راستای نقش محوری خود در کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی و همچنین فراهم کردن تسهیلات اعتباری برای کشاورزان بیش از 3770 طرح به مبلغ 193655 میلیون ریال از محل هدفمندسازی یارانه ها در زیر بخش های دام و طیور ، گلخانه و پرورش قارچ ، پمپ های دیزلی ، نقدینگی سوخت و طرح جامع حفاظتی – کشاورزی پرداخت کرد .
مدیرشعب بانک در استان افزود: بانک کشاورزی استان در سال 1390 برای تسهیل در امر ازدواج و همچنین حمایت از زنان سرپرست خانوار روستایی و ایجاد اشتغال مولد برای آنان 205 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرد که از نظر سرانه شعب در قرض الحسنه ازدواج بانک کشاورزی رتبه اول استان را دارا است .
وی بهره برداری از حداقل 1528 طرح ، بخشودگی 24 میلیارد جرائم تأخیر تأدیه ، روند روبه کاهش ریسک اعتباری ، افزایش قدرمطلق وصولی نسبت به سال گذشته و ... را از دیگر دستاوردهای مهم حوزه اعتبارات و وصول دانست .
مهندس محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به رشد 19 درصدی تجهیزمنابع در مقایسه با مدت سال گذشته اشاره کرد و افزود : طی این سال طرح های متعددی با هدف مشتری مداری و ارتقاء جایگاه رقابتی این بانک با محوریت مشتری به اجرا درآمد که از آن جمله می توان به ارتقاء مدیریت فعالیت های حوزه سرمایه انسانی ، استمرار و پایش برنامه ها و بازخورد به موقع آن ، تفویض اختیارات به شعب ، طرح ایران ، جاری 77 مهرگستر ، طرح تبسم و ... اشاره کرد .
این گزارش می افزاید؛ مهندس محمدی با اشاره به ضرورت استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در عرصه بانکداری و پیشرفت بانکداری الکترونیک در بانک کشاورزی گفت : 50 شعبه در اقصی نقاط استان مشغول خدمت رسانی می باشند که تمامی 50 شعبه مجهز به سیستم یکپارچه مهرگستر و 33 شعبه نیز مجهز به سیستم نوبت دهی هستند . وی با اشاره به 43 دستگاه خودپرداز ، 2393 دستگاه POS و 352534 عدد کارت الکترونیکی متعلق به بانک کشاورزی افزود : در سال گذشته تراکنش های انجام گرفته به بیش از 1900000 مورد رسیده است .
مدیر شعب بانک کشاورزی استان با اشاره به نقش ارزنده و حمایتی صندوق بیمه کشاورزی در ارتقاء سطح زندگی و بهبود وضعیت کشاورزان گفت : در سال زراعی 90 – 89 با بیش از 89770 نفر از کشاورزان به عنوان بیمه گذار فعالیت های زراعت باغات ، مراتع ، دام سبک و سنگین و طیور عقد قرار داده شده که در زمینه زراعت ، باغات و مراتع سطحی معادل 526 هزار هکتار زیر پوشش بیمه قرار گرفت و از این حیث استان همدان رتبه چهارم کشور را دارا است .
وی از رتبه اول استان همدان در صدور بیمه نامه الکترونیکی خبر داد و گفت: در استان بیش از 70 محصول زیر پوشش بیمه قرار دارد که مهمترین آنها ، گندم ، جو آبی و دیم ، سیب زمینی ، پیاز ، آفتابگردان ، ذرت دانه ای و علوفه ای ، چغندرقند ، کلزا ، حبوبات ، بادام بذری و پیوندی ، سیب درختی ، زردآلو ، انگور ، هلو ، شلیل ، آلو ، گردو ، دام سبک و سنگین و انواع طیور است .
لازم به ذکر است مدیر شعب بانک در استان صندوق بیمه کشاورزی را حامی بهره برداران بخش کشاورزی و روستائیان در برابر عوامل قهری و خسارت های ناشی از عوامل طبیعی دانست و تصریح کرد در سال زراعی 90 – 89 بیش از 150 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شد .

قالب دلخواه شما