بانک کشاورزی خراسان جنوبی 140میلیارد ریال غرامت به خسارت دیدگان پرداخت کرد

بانک کشاورزی خراسان جنوبی 140میلیارد ریال غرامت به خسارت دیدگان پرداخت کرد

همایش منطقه ای بیمه کشاورزی با حضور غنچه مدیر گروه خدمات بیمه ای استان خراسان جنوبی، معاونت فرماندار ، بخشدار و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه ، رئیس انجمن خبرگان کشاورزی استان ، اعضاء انجمن خبرگان شهرستان بشرویه ، دهیاران ، روسای ادارات و جمع کثیری از کشاورزان و بیمه گذاران شهرستان بشرویه روز چهارشنبه هفدهم آبان ماه در محل سالن اجتماعات اداره ترویج کشاورزی شهرستان بشرویه برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک در استان، در این همایش مهندس جواد غنچه مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: حدود 30 میلیارد ریال غرامت محصولات کشاورزی در سال زراعی 91-90 به کشاورزان بشرویه پرداخت شد.
جواد غنچه در ادامه افزود : با بررسی هفت هزار و 736 فقره پرونده خسارت در سال زراعی 91-90 توسط کارشناسان بیمه کشاورزی شهرستان این مبلغ به کشاورزان پرداخت شد.
وی کل غرامت پرداخت شده در همین سال زراعی را 140 میلیارد ریال خواند و اظهار داشت : 21 درصد غرامت محصولات کشاورزی پرداخت شده مربوط به شهرستان بشرویه بود.
غنچه اضافه کرد : این غرامت ها در بخش زراعت، دام، باغات ، طیور و مراتع پرداخت شد.
مدیر گروه بیمه کشاورزی خراسان جنوبی بیشترین غرامت پرداخت شده را در بخش زراعت و معادل 41 درصد مجموع غرامت ها عنوان کرد .
وی 10 درصد بیمه گندم استان را متعلق به بشرویه خواند و ادامه داد : در سال های اخیر شاهد تبدیل کشت زراعی به محصولات باغی بودیم و به همین دلیل بیمه سطوح زراعت نیز کاهش یافت.
غنچه گفت :‌18 درصد سطح بیمه زعفران در استان متعلق به بشرویه است که این شهرستان از این نظر در جایگاه چهارم استان قرار دارد .
مدیر گروه بیمه کشاورزی 24 درصد سطح بیمه باغات خراسان جنوبی را در بشرویه خواند و افزود : 651 هکتار از باغات پسته این شهرستان بیمه است که بشرویه از این نظر در جایگاه دوم استان قرار دارد .
وی اظهار داشت : همچنین 9 درصد سطح بیمه دام استان مربوط به بشرویه است که خشکسالی های پیاپی ، خروج دام از منطقه و همچنین بالا بودن هزینه های نگهداری از دام از دلایل کاهش سطح بیمه دام در استان است.
غنچه در پایان بیمه کشاورزی را ابزاری مناسب درتوسعه بخش کشاورزی دانست و اضافه کرد : کاهش تنش های ناشی از خشکسالی و بهبود عملکرد کشاورزان از مهمترین مزایای بیمه کشاورزی است.

قالب دلخواه شما