وزیر اقتصاد: نظام بانکی تحریم را با بی اعتنایی پشت سر گذاشت

وزیر اقتصاد: نظام بانکی تحریم را با بی اعتنایی پشت سر گذاشت

سیدشمس الدین حسینی گفت: ‌‏‌‏‌‏‌دولت نهم و دهم بی تردید بیش از دولت‌های قبلی به نظام بانکی و مالی کشور توجه کرده و این در حالی است که بازار سرمایه به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی دوره تحولات را پشت سر گذاشته است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در همایش سراسری نظام بانکی در مسیرتوسعه و تحول کشور با اشاره به افتتاح صندوق ارزی ایرانیان در سال جاری و ورود ابزارهایی جدید همانند صکوک در آینده نزدیک، ‏‌گفت: ‌نگاه توصیه‌ای دولت سبب شد تا فشار به بانک‌ها کاهش یابد.
وی تصریح کرد:‌ تامین نظام مالی کشور همچنان بانک محور است اما قرار است فشار به این بخش تعدیل شود. حسینی با اشاره به محور های هفتگانه طرح تحول اقتصادی‏‌ ‌گفت: نظام بانکی در این محورها استحکام مناسبی دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر 10 بانک خصوصی اجازه فعالیت خود رادریافت کرده که 6 بانک نیز هم اکنون فعال شده‌اند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به فروش 750 میلیون یورو اوراق مشارکت ارزی در سال گذشته و اختصاص حدود20 درصد از سپرده‌ها به سیستم بانکی ‌افزود: نظام بانکی تحریم را با بی‌اعتنایی پشت سر گذاشت که این امر حکایت از اعتماد عمومی به نظام بانکی کشور است.
به گفته وی حضور سیستم بانکی در بازارهای جهانی بیشتر شده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در کشور‏‌ ‌گفت: این طرح باید از طریق سیستم بانکی کشور انجام شود که این شبکه توانست به سرعت حساب بانکی 17 میلیون خانوار را سازماندهی کند.

قالب دلخواه شما