دکتر طالبی: تصمیم گیری همراه با بصیرت، دغدغة سازمان های امروز است

دکتر طالبی: تصمیم گیری همراه با بصیرت، دغدغة سازمان های امروز است

دکتر محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی گفت:سازمان‌ها برای اینکه به تصمیم‌های توأم با بصیرت برسند، باید هوشمندی سازمانی را در خود ایجاد کنند.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی،دکتر طالبی که روز شنبه اول آبانماه در هم اندیشی کارشناسان آمار وبرنامه ریزی این بانک سخن می گفت، ضمن اعلام مطلب فوق از تلاش‌های کارکنان حوزه آمار و برنامه‌ریزی قدردانی کرد وافزود: قدمت تولید آمار در بانک کشاورزی طولانی است و این بانک از نظر تولید گزارش و آمار جزو بانک های مطرح کشور است.
وی با اشاره به استقرار نظام بانکداری متمرکز «مهرگستر» یاد آور شد: این نظام بانکداری اقتضائات خود را دارد و برای بهره‌ برداری بهینه از آن، تمام کارکنان این بانک باید تلاش خود را به کار گیرند.
مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه تصمیم گیری مهم‌ترین وظیفه مدیریت درسازمان ها است و از دیدگاه عملیاتی نیز هرگاه تصمیمی گرفته می‌شود، سازمان به حرکت درمی‌آید تصریح کرد: اگر تصمیم گیری با بصیرت همراه باشد علاوه بر جهت مناسب ، زمینه حرکت رو به جلو فراهم خواهد شد. ازاین‌رو تصمیم‌گیری همراه با بصیرت، دغدغه ای است که در سازمان‌های امروزی دنبال می‌شود .
وی یادآور شد، سازمانی که با استفاده از روش‌ها و امکاناتی که دارد و به کار می‌بندد بتواند توانایی بالایی را در تبدیل اطلاعات پایه((Data Base به بصیرت داشته باشد، در دستیابی به هوشمندی سازمانی موفق خواهد بود .
مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به فعالیت بانک ها در محیط رقابتی،سرعت در تصمیم‌گیری دقیق تر را ضروری دانست و متذکر شد: از آنجایی که حجم داده‌های تولید شده بالاست و کاربرد این حجم از داده‌ها در زمان‌های مختلف متفاوت است ، باید آن را به اطلاعات ، دانش و نهایتا ًبصیرت تبدیل کنیم در غیر این صورت قدرت حرکت رو به جلوی سازمان کمتر می‌شود .
وی تأکید کرد دیدگاه کارکنان حوزه آمار باید همواره به این سمت باشد که تا چه اندازه می‌توان داده‌های خام و ظاهراً بی‌خاصیت را به بصیرت تبدیل کرد ضمن اینکه بررسی نقش و اثرات نتایج این فرایند در تصمیم‌گیری سازمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .
دکتر طالبی شعبه را محل تولید داده‌ها(Data) و بهبود روشهای مثبت نگهداری اطلاعات شعب را کلید تحقق آرمان‌ها و بهبود فرایندها در حوزه آمار و برنامه‌ریزی معرفی کرد و یادآور شد: اداره کل آمار و برنامه‌ریزی و کارشناسان آمار و برنامه‌ریزی مدیریت‌های شعب بانک در استان‌ها پس از اطمینان از این موضوع می توانند موتور محرکه و مبدلی باشند که داده‌های خام را به بصیرت سازمانی تبدیل می‌کند. ازاین‌رو تلاش و توجه بر این محور اساسی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .
وی در خاتمه سخنانش به اقدامات انجام شده در جمع‌آوری اطلاعات مشتریان اشاره کرد و یادآور شد: به رغم محدودیت‌های موجود ، با تلاش جمعی کارکنان حوزه آمار و برنامه‌ریزی موفقیت‌های به دست آمده در حد قابل قبولی است اما نیازمند تولید داده‌های بیشتر و ارائه راه حل‌هایی برای بهبود بخشیدن به وضعیت موجود هستیم .
دکتر طالبی با تأکید بر اینکه سیستم‌های داشبورد، نظارت بر طرح ها و مرآت بستر مناسبی را برای تولید و آماده سازی اطلاعات مدیریتی در بانک کشاورزی فراهم کرده است ، آشنایی و استفاده کارشناسان آمار و برنامه‌ریزی بانک از این نرم‌افزارها را برای افزایش قابلیت‌های حوزه آمار و برنامه‌ریزی ضروری دانست.

قالب دلخواه شما