بانک کشاورزی برای ایجاد نانواییهای صنعتی تسهیلات می دهد

بانک کشاورزی برای ایجاد نانواییهای صنعتی تسهیلات می دهد

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت : براساس مصوبه جدید هیات مدیره این بانک ، یک تریلیون ریال تسهیلات برای ایجاد واحدهای تولید نان صنعتی در کشور پرداخت می شود.
دکتر "محمد طالبی " روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، از گندم و نان به عنوان موضوعی مهم در بخش کشاورزی نام برد و افزود: با توجه به تاکید مسئولان نظام بر افزایش بهره وری و سهم یک سومی بهره وری در رشد اقتصادی کشور، تسهیلات جدید بانک کشاورزی برای ایجاد نانوایی های صنعتی ، می تواند نقش موثری در افزایش بهره وری نان و گندم در کشور ایفا کند.
به گفته طالبی ، بانک کشاورزی همچنین در یک ماهه اخیر مصوبات مناسبی برای پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی براساس نیازهای این بخش تصویب کرده است که از آن جمله می توان به اعطای تسهیلات نامحدود برای توسعه عملیات آبیاری تحت فشار ، اشاره کرد.
مدیرعامل بانک کشاورزی سپس از مکاتبه این بانک با وزارت بازرگانی برای عهده دار شدن مجدد مسئولیت خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه "سیدمسعود میرکاظمی " وزیر بازرگانی نیز موافق این موضوع هستند.
طالبی اظهار داشت : براساس دستور وزیر بازرگانی ، مقرر شده است مراحل اجرایی واگذاری امر خرید تضمینی گندم به بانک کشاورزی از سوی مسئولان شرکت بازرگانی دولتی آغاز شود و در این خصوص ، نخستین نشست مشترک مدیران بانک کشاورزی و مسئولان شرکت یادشده نیز بتازگی برگزار شده است . طالبی در ادامه گفت وگویش با خبرنگار اقتصادی ایرنا تصریح کرد: در این نشست ، مقرر شد کارگروه مشترکی تشکیل و موضوع را پیگیری کند.
مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به برنامه بلند مدت دولت برای گندم ، آرد و نان ، اظهار داشت : بانک کشاورزی برای همکاری در زمینه اجرای پروژه های مختلف این برنامه بلند مدت از جمله همکاری با بخش خصوصی ، زنجیره آرد روستایی و نانوایی های تحت پوشش شرکت بازرگانی دولتی با توجه به زیرساخت های مناسب موجود در بانک کشاورزی ، از آمادگی کامل برخوردار است.
این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: این بانک بزودی در امر خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان همچون سایر فعالیت‌های مرتبط در این بخش ازجمله مراحل تولید و کشت و نیز تامین نهاده های مورد نیاز گندمکاران فعال شود.
طالبی در ادامه از این بانک به عنوان تامین کننده اصلی منابع مالی مورد نیاز بخش کشاورزی نام برد و گفت : بانک کشاورزی سال گذشته حدود 65 تریلیون ریال تسهیلات در اختیار بخش کشاورزی قرار داد که امسال نیز برای اعطای همین میزان تسهیلات برنامه ریزی کرده است هر چند که تلاش می شود در 2 ماهه باقیمانده از سال جاری حجم تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی به تولیدکنندگان و بهره برداران این بخش افزایش یابد.

قالب دلخواه شما