حجم صادرات محصولات کشاورزی دو برابر شد

حجم صادرات محصولات کشاورزی دو برابر شد

عضو هیات مدیره بانک کشاورزی گفت: حجم صادرات محصولات کشاورزی از 2.23 میلیارد دلار در سال 1384 به 4.42 میلیارد دلار در سال 1388 افزایش یافت.
حشمت الله نظری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بخش کشاورزی یکی از بخش‌های کلیدی اقتصاد است، بطوری که از دیدگاه اقتصاد توسعه، بخش کشاورزی به علت کمک به پیشبرد جریان رشد و توسعه اقتصادی جایگاه ویژه‌ای دارد.
وی ادامه داد: در سال گذشته عملکرد نهایی اعتبارات تملک در دارایی‌های سرمایه‌ای‌ در بخش کشاورزی 29 هزار میلیارد ریال بود و بررسی آمارهای مربوط به این بازه زمانی نشان می‌دهد که اگرچه در سال‌های ابتدایی برنامه اعتبارات عمرانی تخصیص یافته به این بخش کاهش یافته اما در سه سال پایانی برنامه چهارم توسعه این سهم افزایش مطلوبی داشته است.
عضو هیات مدیره بانک کشاورزی در تشریح نقش نظام بانکی در تامین منابع مالی مورد نیاز بخش کشاورزی، گفت: نظام بانکی طی سال‌های 1384 تا 1388 بطور متوسط سالانه مبلغ 187 هزار و 229 میلیون ریال اعتبار به بخش کشاورزی اختصاص داده است.
به گفته وی میزان اعتبارات پرداختی در این بازه زمانی روندی صعودی داشته که از 114 هزار و 708 میلیارد ریال در سال 1384 به 239 هزار و 232 میلیارد ریال در سال 1388 رسیده است.
این مقام مسوول اظهار داشت: طی سال‌های اجرای برنامه چهارم توسعه به طور متوسط بیشترین سهم پرداختی‌های بانک کشاورزی به زیربخش‌های زراعت، باغداری و دامپروری اختصاص یافت که سهم این بخش‌ها از پرداخت بیش از63 درصد بوده است.
نظری افزایش بهره‌وری آب، سیستم‌های آبیاری تحت فشار و شبکه های آبیاری، طرح طوبی، مکانیزاسیون کشاورزی، احیای اراضی توسط شرکت توسعه و عمران اراضی و احداث سیستم های گلخانه‌ای مدرن را از طرح‌های عمده اعتباری این بانک معرفی کرد.

قالب دلخواه شما