پیش بینی 2000 میلیارد تسهیلات برای صادرات محصولات کشاورزی استان کرمان

نشست خبری مهندس جهان نجاتی مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان با خبرنگاران ، جراید و مطبوعات این استان به مناسبت هفته دولت و هفته بانکداری اسلامی روز 17 شهریور در محل سالن همایش مدیریت بانک کشاورزی  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان کرمان ، مهدی جهان نجاتی ضمن تبریک هفته بانکداری اسلامی یادآور شد؛ در هفته دولت 200 طرح در استان افتتاح شد که از این تعداد 150 طرح در بخش کشاورزی بوده است که نشان می دهد نقش بانک کشاورزی در توسعه و آبادانی استان بسیار حائز اهمیت است.

جهان نجاتی در بخش دیگری یادآور شد با توجه به تداوم خشکسالی ها و کمبود منابع آبی در استان، بانک کشاورزی با پرداخت تسهیلات در کشت  محصولاتی نظیر زعفران ، عناب و گل محمدی  نقش مهمی در اشتغال زایی و تولید داشته به طوریکه در سال گذشته با تسهیلات بانک کشاورزی 500 هکتار از مزارع به کشت زعفران اختصاص یافته است و در سال جاری به 1000 هکتار افزایش می یابد .

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان، میزان خرید تضمینی گندم در استان را بیش از 153 هزار تن اعلام کرد که از این بابت 1800 میلیارد ریال پول به حساب کشاورزان واریز شده است .

وی ادامه داد: مدیریت بانک کشاورزی استان کرمان برای صادرات محصولات کشاورزی بیش از 2000 میلیارد ریال تسهیلات پیش بینی کرده است که با تعامل با تعاونی های استان نظیر شرکت تعاونی پسته ، گردو و خرما پرداخت می شود.

وی ادامه داد: بانک کشاورزی در جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی مقام اول را داشته و بیش از 4850 طرح از این محل افتتاح شده است و با افتتاح طرح های توسعه ملی در بخش تولید گوشت قرمز17 درصد ، گوشت مرغ 15 درصد ، گوشت شتر مرغ 38 درصد، شیر 10درصد ، عسل 20 درصد ، آبزیان 37 درصد و تولیدات گیاهی 14 درصد در بخش کشاورزی اثر بخشی ایجاد شده است .

جهان نجاتی در بخش دیگری عنوان کرد: بیش از 26 هزار هکتاراز باغات  استان کرمان تحت پوشش تسهیلات آبیاری تحت فشار قرار گرفته است و طی همین مدت بیش از 1000 کیلومتر لوله گذاری در باغات استان کرمان انجام شده است.

جهان نجاتی با ارائه گزارش بیمه محصولات کشاورزی استان گفت:  بیش از 34 محصول در تمام بخش های  اساسی دام ، طیور ، زراعت در باغبانی تحت پوشش قرار گرفته است که این تعداد محصول  برای بیش از 54000 نفر بیمه  گذار بوده است.

قالب دلخواه شما