برگزاری همایش بانکداری اسلامی در مرکز آموزش بابلسر

همایش بانکداری اسلامی با حضور روح الله خدارحمی عضو هیات مدیره بانک، حجت الاسلام دکتر سید عباس موسوی استادحوزه ودانشگاه، مهندس فرقانی رئیس اداره کل بازاریابی و بانکداری اختصاصی ، دکتر جمشیدی رئیس اداره آموزش و توسعه مهارت ها و جمعی از کارکنان سراسر کشور در مرکز آموزش بابلسر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان مازندران ، در این همایش خدارحمی بانک کشاورزی را بانکی پیشرو دراجرای صحیح اصول بانکداری اسلامی برشمرد و گفت: حذف ربا به عنوان اولین ضرورت در اجرای بانکداری اسلامی است و همچنین  باید مجموعه ای از دستورالعمل ها و روش های بانکداری اسلامی را رعایت کنیم.

وی با اشاره به توسعه بانکداری اسلامی درکشورهای مسلمان،اجرای این نوع بانکداری درکشورهای غربی را در حال رشد دانست و از جمله دلایل آن را تاثیر بانکداری اسلامی بر کنترل بحران اقتصادی و جلوگیری از سرایت آن به سایر بخش ها برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : باور و دانش کارکنان به اجرای صحیح بانکداری اسلامی بسیار حائز اهمیت است و موظف به نهادینه کردن آن در سازمان هستیم .

خدارحمی تاکید کرد: انتقال تجربیات و آموخته ها به دیگران ضمانت اجرا نیست بلکه باید در اجرای آن نوآوری داشته باشیم و این امر با توجه به توان کارشناسی بالای بانک کشاورزی در مقایسه با سایر بانک ها به راحتی قابل انجام است .

این گزارش می افزاید  برگزاری کارگاه های 4 گانه  با موضوعات  هم اندیشی الزامات زیرساخت پیاده سازی بانکداری اسلامی،  هم اندیشی اثر بررسی اثربخش نمودن روش های آموزش بانکداری اسلامی ،  هم اندیشی بررسی چالش ها و راهکارهای اجرای بانکداری اسلامی و هم اندیشی کانون علاقه مند بانکداری اسلامی از دیگر برنامه های این همایش دو روزه بود.

شایان ذکر است همایش بانکداری اسلامی در تاریخ بیست و چهارم و بیست و پنجم مرداد ماه سال جاری در مرکز آموزش بابلسر برگزار شد .

 

قالب دلخواه شما