ابراهیم عزیزی استاندار هرمزگان:تحقق وصول مطالبات بانک کشاورزی در راستای حل مشکلات بخش کشاورزی استان از اهمیت بسزایی برخوردار است .

ابراهیم عزیزی استاندار هرمزگان:تحقق وصول مطالبات بانک کشاورزی در راستای حل مشکلات بخش کشاورزی استان از اهمیت بسزایی برخوردار است .

نشست ویژه بررسی راهکارهای اجرایی وصول مطالبات بانک کشاورزی به ریاست عزیزی استاندار هرمزگان و با هدف افزایش میزان وصول مطالبات این بانک برای تزریق منابع مالی حاصل از آن در جهت تحقق طرح های توسعه بخش کشاورزی و حل مشکلات ناشی از نیاز مالی کشاورزان منطقه روز شنبه 8 مردادماه در محل دفتر استاندار هرمزگان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک در استان،در این جلسه قاسمی نژاد مدیر شعب بانک کشاورزی و تنی چند از مسئولان سیاسی اجرایی استان از جمله معاون سیاسی –امنیتی استانداری ، روسای سازمان جهادکشاورزی ،صنعت و معدن و تجارت ، مدیران کل شیلات ، ثبت و اسناد و املاک و دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری حضور داشتند.
بر اساس این گزارش ،در این مراسم قاسمی نژاد مدیر شعب بانک کشاورزی به تشریح وضعیت این بانک در زمینه پراکنش جغرافیایی شعب ، وضعیت منابع انسانی و منابع و مصارف مالی، ترکیب انواع تسهیلات پرداختی اشاره کردو افزود : از حیث تعداد حدود 53 درصد از تسهیلات پرداخت شده بانک کشاورزی در استان زیر 5 میلیون ریال و 6% درصد آن بالای یک میلیارد ریال است .
وی پرداخت تسهیلات متقاضیان طرح توسعه بخش کشاورزی را از محوری ترین سیاست ها و تصمیمات دولت برای ایجاد اشتغال پایدار بر شمرد و تأمین منابع مالی مورد نیاز این طرح را مستلزم مشارکت دستگاه های اجرایی مرتبط در تحقق برای وصول مطالبات بانک کشاورزی دانست.
مدیر شعب بانک در استان با اشاره به هماهنگی و تعامل سایر سازمان ها در زمینه کاهش زمان صدور اسناد تک برگی ، امکان ترهین مجوز شناورهای صیادی و عدم تغییر کاربری شناورها بدون هماهنگی بانک ، خواستار اجرای مصوبه سال 1389 در زمینه بخشودگی سود و متفرعات پرورش دهندگان میگو شد .
این گزارش می افزاید؛ روسای سازمان جهادکشاورزی ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و مدیران کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، شیلات ، ثبت اسناد و املاک و معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان به طرح مواردی در زمینه راهکارهای اجرایی وصول مطالبات بانک کشاورزی از طریق دستگاه های اجرایی ذیربط پرداختند.
لازم به ذکر است در پایان این جلسه نیز عزیزی استاندار هرمزگان خواستار تدوین یک شیوه نامه اجرایی توسط بانک کشاورزی برای ابلاغ به سازمان های مربوطه شد و افزود : سازمان ها و دستگاه های اجرایی ذیربط بالاخص حوزه سیاسی و اجرایی باید از همه ظرفیت های خود برای تحقق وصول مطالبات بانک کشاورزی استفاده کنند و امر بازپرداخت بدهی به عنوان ادای دین به یک فرهنگ اعتقادی نهادینه شود .
استاندار هرمزگان تزریق منابع حاصل از وصول مطالبات بانک را در اجرای طرح های توسعه بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد : تلاش و همدلی کلیه مدیران زمینه ساز رشد و شکوفایی بالنده بخش کشاورزی شود.

قالب دلخواه شما