پرداخت بیش از 2376 میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته توسط بانک کشاورزی استان همدان

پرداخت بیش از 2376 میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته توسط بانک کشاورزی استان همدان

بانک کشاورزی استان همدان در سال گذشته بیش از 2376 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد .
مهندس علی اصغر محمدی مدیر شعب بانک دراستان همدان با بیان مطلب فوق به ارائه گزارشی از عملکرد مدیریت استان همدان پرداخت و گفت : بانک کشاورزی به عنوان تنها بانک تخصصی بخش کشاورزی ، بازوی توانمند دولت در فراهم کردن امکانات اعتباری برای زندگی بهتر در روستاها ، ارتقای سطح درآمد و برخورداری کشاورزان ، افزایش تولیدات کشاورزی ، حمایت از صنایع تولیدی و تبدیلی کشاورزی ، توسعه صنایع کوچک و سنتی در مناطق روستایی و در نهایت استقلال غذایی و شکوفا کردن اقتصاد کشور است .
وی افزود : استان همدان به لحاظ شرایط آب و هوایی از شرایط مساعدی برای کشاورزی برخوردار است و بانک کشاورزی با دارا بودن 50 شعبه با پراکندگی مناسب جغرافیایی در حال ارائه پیشرفته ترین خدمات بانکی به عموم مردم خصوصاً کشاورزان و روستائیان عزیز است.
محمدی از تخصیص بیش از 95 درصدی منابع داخلی بانک به بخش کشاورزی و فعالیت های وابسته خبر داد وگفت: در سال 89 بیش از 2376 میلیارد ریال تسهیلات به قریب 40000 نفر از کشاورزان و دامداران پرداخت شد که از این مبلغ 1936 میلیارد ریال مربوط به تسهیلات غیرتکلیفی ، 58 میلیارد ریال مربوط به تسهیلات تکلیفی و 383 میلیارد ریال مربوط به تسهیلات وجوه اداره شده است .
وی از رشد 45 درصدی پرداخت تسهیلات در سال 90 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری مبلغ 1227میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان و روستائیان پراخت شده و علیرغم محدودیت منابع بیش از 17 درصد کل تسهیلات پرداختی سیستم بانکی استان توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است .
مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان با اشاره به نامگذاری سال 90 به عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: بانک کشاورزی در راستای سیاست های کلان کشور اقدام به پرداخت تسهیلات در قالب طرح های بنگاه های زودبازده کرده و از سال 85 تا پایان شهریور 90 تعداد 5003 طرح به مبلغ 1665 میلیارد ریال عقد قرارداد شده است که از این مبلغ بیش از 1610 میلیارد ریال پرداخت شده و برای بیش از 16000 نفر در سطح استان ایجاد شغل شده است.
وی با اعلام اینکه 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود گفت : یکی از مخاطبان اصلی جهاداقتصادی بخش کشاورزی است و بانک کشاورزی نیز در راستای سیاست های دولت محترم با اختصاص 625 میلیارد ریال در قالب 1870 طرح ، 27516 هکتار از اراضی مزروعی و باغات استان را از سال 82 تا پایان شهریور 90 تحت پوشش سیستم آبیاری تحت فشار قرار داده است .
وی برقی کردن چاههای کشاورزی را از اولویت های این بانک دانست و اظهار داشت: از سال 80 تا پایان نیمه اول سال 90 ، تعداد 2334 فقره تسهیلات به مبلغ 147 میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است . وی همچنین کشتارگاه صنعتی زاگرس دام نهاوند،شرکت تولید قارچ نگین پروران اکباتان ،گاوداری شیری خزل دوش گردیان ،مرغداری 30000قطعه ای بهمنیار، شرکت تولید سموم دفع آفات نباتی استریوشان ماد و صنایع غذایی صالحی پیمان را از جمله طرح هایی معرفی کرد که در سال 89و90با کمک بانک کشاورزی استان به بهره برداری رسیده است .

وی ادامه داد: بانک کشاورزی استان همدان برای تسهیل در امر ازدواج و احیای سنت رسول گرامی اسلام ، از ابتدای راه اندازی سامانه ازدواج بانک مرکزی تعداد 12242 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ 245 میلیارد ریال به جوانان استان پرداخت کرده است که از این تعداد 4569 فقره تسهیلات به مبلغ 91380میلیون ریال مربوط به سال 90 است و از این حیث بانک کشاورزی رتبه دوم استان را در بین بانک های استان دارا است .
مهندس محمدی با اشاره به نقش ارزنده و حمایتی صندوق بیمه کشاورزی در ارتقاء سطح زندگی و بهبود وضعیت کشاورزان و همینطور پایین آوردن ریسک سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت :
در سال زراعی 90 – 89 با بیش از 81500 نفر از کشاورزان به عنوان بیمه گذار فعالیت های زراعت ، باغات ، مراتع ، دام سبک و سنگین و طیور عقد قرارداد شده که در زمینه زراعت ، باغات و مراتع سطحی معادل 320 هزار هکتار زیر پوشش بیمه قرار گرفته است و از این حیث استان همدان رتبه چهارم کشور را دارا است مضافاً اینکه به لحاظ صدور بیمه نامه الکترونیکی استان همدان رتبه اول کشور را دارد .
وی تعداد محصولات زیر پوشش بیمه را بیش از 105 محصول در کشور و 70 محصول در استان اعلام کرد و گفت: مهمترین محصولات زیر پوشش بیمه، گندم و جوآبی و دیم ، سیب زمینی ، پیاز ، آفتابگردان ، ذرت دانه ای و علوفه ای ، چغندرقند ، کلزا ، حبوبات ، بادام بذری و پیوندی ، سیب درختی ، زردآلو ، انگور ، هلو ، شلیل ، آلو ، گردو ، دام سبک و سنگین و انواع طیور است .
مهندس محمدی، صندوق بیمه کشاورزی را حامی بهره برداران بخش کشاورزی در برابر عوامل قهری و خسارت های ناشی از عوامل طبیعی دانست و گفت: در سال زراعی 89 – 88 بالغ بر 60 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است وپیش بینی میشود این رقم در سال زراعی 90-89به بیش از 120میلیارد ریال برسد . وی از کشاورزان عزیز دعوت کرد مزارع خود را در موعد مقرر بیمه کنند تا بدینوسیله از چتر حمایتی صندوق بیمه کشاورزی برخوردار شوند .
مهندس محمدی توجه به درخواست های مردمی طی سه دوره سفرهای ریاست محترم جمهوری به استان ، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و درخواست واصله را از سوی سایر ارگانها و نهادها را خاطرنشان کرد و گفت در این زمینه در مجموع بیش از 22898 نامه وصول شده است که بیش از 20296 نامه یعنی بیش از 89% آنها مورد اقدام قرار گرفته است .
وی رعایت منشور اخلاقی ، ارزش آفرینی برای مشتریان ، وظیفه شناسی و آراستگی ، صداقت و امانتداری ، نظم و انضباط اداری و داشتن صبرو حوصله را اولویت اصلی همکاران شعب دانست و گفت: رشد 58 درصدی سپرده های مردمی و کاهش 3 درصدی نسبت مانده به کل مطالبات در سال 90 نشان از اعتماد و اطمینان مردم به بانک کشاورزی است .
مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان با اشاره به ضرورت استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در عرصه بانکداری و پیشرفت بانکداری الکترونیک در بانک کشاورزی گفت : 50 شعبه در اقصی نقاط استان همدان مجهز به سیستم مهرگستر هستند . وی به نصب 37 دستگاه خودپرداز در شعب این بانک اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 2877 دستگاه POS نیز در فروشگاه های مختلف نصب و راه اندازی شده است .

وی تعداد کارتهای صادره بانکی را توسط شعب این استان بیش از 342000 عدد اعلام کرد و گفـــت: در 7ماه گذشته از سال 90 تراکنش های انجام شده به بیش از 2284164 مورد رسیده است .
وی در پایان اظهار داشت: با توجه به نزولات آسمانی و همچنین سطح زیر کشت محصولات ، امسال سال پرباری برای بخش کشاورزی خواهد بود و امیدوارم اقتصاد کشاورزی در مقایسه با سایر صنوف از جایگاه بهتری برخوردار شود .

قالب دلخواه شما