دکتر طالبی:حوزه وصول باید درتمام سطوح قدرتمند شود

دکتر طالبی:حوزه وصول باید درتمام سطوح قدرتمند شود

تاریخ بانک کشاورزی نشان دهنده آن است که این بانک همواره متعلق به کشاورزان است و کارکنان آن نیز همواره در تلاشند این هویت حفظ شود.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی دکتر محمد طالبی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این بانک روز چهارشنبه بیست و ششم مهر ماه سال جاری در همایش سالانه وصول مطالبات بانک کشاورزی با اعلام این مطلب افزود:ما باید ثابت کنیم به عنوان یک بانک تخصصی بخش کشاورزی را تقویت می کنیم و در این بخش موثر وتعیین کننده ایم.
وی با تأکید بر توجه روز افزون بر مسیر حرکتی بانک کشاورزی به ویژه شناسایی ظرفیت های بخش کشاورزی و سهیم بودن در موفقیت یا عدم موفقیت طرح ها تصریح کرد:سازمان های اجتماعی نیازمند پذیرش اجتماعی هستند و این بانک جایگاه حساس تری دارد.
دکتر طالبی اضافه کرد: بانک کشاورزی یک بانک اجتماعی است و نوع ارتباط آن با مردم به گونه ای است که آنان این بانک را متعلق به خود می دانند و به تبع آن انتظاراتی دارند که فرصت خوبی برای ما به شمار می آید.
وی بر ایجاد بستر مناسب برای گسترش ارتباط با مردم به ویژه کشاورزان تأکید و خاطر نشان کرد:صرف نظر از دستور العمل ها و بخشنامه های اجرایی ، نوع رفتار و رویکرد ما در ارتباط با کشاورز باید ارتقا یابد.
مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به اینکه علم و فناوری همواره در حال تحول است متذکر شد: کارشناسان بانک نیز باید برای ارتقای هویت تخصصی بانک، همراه با تحولات علمی دنیا، دانش خود را به روز کنند زیرا عقب ماندن از این قافله برای هویت بانک کشاورزی قابل پذیرش نیست.
دکتر طالبی بازنگری در روش های سنتی با هدف تسهیل انجام کار در حوزه های مختلف را یکی دیگر از راهکارهای مهم در دستیابی به اهداف تعیین شده در مسیر حرکتی بانک کشاورزی برشمرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش عملکرد حوزه وصول مطالبات بانک کشاورزی را به دلیل کاهش ریسک اعتباری در تمام سطوح مثبت ارزیابی کرد و افزود: درسال 90 ریسک اعتباری بانک کاهش یافت از این رو حفظ این موفقیت برای کاهش بیشتر آن ضروری است.
مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه موضوع وصول مطالبات در نظام بانکی به خوبی تعریف نشده است خاطرنشان کرد:اگر در خط مشی و برنامه ریزی برای وصول صرفا به سه عنوان معوق،سررسیدگذشته و مشکوک الوصول بسنده کنیم،حاکی از آن است که به موضوع وصول توجه کافی نکرده ایم.
دکتر طالبی با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی برای دیگر بخش های وصول مطالبات و پرهیز از اعمال سلیقه های فردی اظهارداشت: فعالیت های این حوزه هرقدر نظام مند(سیستمی)باشد نتایج بهتری خواهد داشت.
وی برنامه ریزی،حرکت سیستمی،آموزش،اصلاح دائمی روش ها و ابتکار عمل را از عوامل موفقیت در حوزه وصول مطالبات دانست و افزود: حوزه وصول باید درتمام سطوح قدرتمند شود و اهمیت آن در جایگاهی هست که حتی بتوانیم برای آن ساختار جدید تعریف کنیم.

قالب دلخواه شما