پرداخت 80 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری توسط بانک کشاورزی استان

پرداخت 80 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری توسط بانک کشاورزی استان

بانک کشاورزی استان چهار محال و بختیاری بیش از 80 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان این استان تا پایان شهریورماه 91 پرداخت کرد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک در استان، مهندس رحیمی مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که در سال زراعی 91-90 بالغ بر 80 هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی محصولات خود را نزد صندوق بیمه کشاورزی تحت پوشش بیمه قرار دادند،افزود: در این زمینه بالغ بر 94 هزار هکتار محصولات زراعی ، 17200 هکتار محصولات باغی ، 100000 هکتار مراتع و طرح های اصلاحی منابع طبیعی ، 240000راس دام سبک و سنگین و 59000 متر مربع آبزیان پرورشی و همچنین یک میلیون و سیصد هزار قطعه طیور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
وی گفت : با توجه به بروز خسارت ناشی از عوامل و خطرات تحت پوشش بیمه از جمله سرمازدگی و یخبندان ، خشکسالی ، تگرگ و بیماری ها خسارت قابل توجهی به محصولات تحت پوشش وارد شد که پیش بینی می شود بالغ بر دویست و پنجاه میلیارد ریال غرامت به بیمه گزاران خسارت دیده پرداخت شود.
بر اساس این گزارش، در این خصوص امر ارزیابی خسارت توسط کارگزاران طرف قرارداد صورت گرفت و تا پایان شهریور بیش از هشتاد میلیارد ریال غرامت به بیمه گزاران پرداخت شد و انشاءالله غرامت سایربیمه گزاران بزودی به حساب آنان واریز خواهد شد.
این گزارش می افزاید؛ رحیمی تعداد نمایندگی های صندوق بیمه کشاورزی در استان را 8 شرکت شامل 150 کارشناس ذکر کرد و افزود: با توجه به اطلاع رسانی ، ترویج و تبلیغات صورت گرفته سطوح تحت پوشش بیمه نسبت به سال زراعی گذشته در محصولات مختلف ، بالغ بر 30% رشد را نشان می دهد.
لازم به ذکر است کل حق بیمه دریافتی از کشاورزان در سال زراعی 91-90 مبلغ پنجاه میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون ریال بود.

قالب دلخواه شما