سومین مزرعه مدرن کاشت قارچ خوراکی کشور با حمایت بانک کشاورزی به بهره برداری رسید

سومین مزرعه مدرن کاشت قارچ خوراکی کشور با حمایت بانک کشاورزی به بهره برداری رسید

با حمایت مالی بانک کشاورزی فاز سوم قارچ جلگه دز دزفول با حضور مسئولان استانی،مدیر شعب بانک کشاورزی استان،مسئولان شهرستان دزفول،مدیران گروه های اعتباری و وصول مطالبات،رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ کشور،کارشناسان شرکت دالسم هلند و جمعی از مدیران دستگاه های اجرائی مرتبط با بخش کشاورزی روز جمعه21بهمن ماه افتتاح شد.
غلامعلی اسلامی زاده مدیرعامل شرکت کشاورزی جلگه دز در آیین افتتاح این طرح تولیدی از مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و مدیرشعب بانک کشاوری خوزستان به خاطر همکاری مستمر در اجرای مراحل فاز 1تا 3 طرح قدردانی کرد و گفت:طرح توسعه با اعتباری بالغ بر75میلیارد ریال انجام شد که 53میلیارد ریال آن از محل اعتبار بنگاه های کارآفرین زود بازده و توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.
این طرح از فن آوری نوین و روز دنیا که مورد تایید شرکت دالسم هلند است بهره گرفته است و سومین مزرعه کشت مدرن کشور محسوب می شود و از نظر تولید در واحد سطح رتبه نخست کشوری را دارا است .با فعالیت این واحد، توان تولیدی شرکت به 1600تن قارچ خوراکی در سال،20000تن کمپوست،600تن بذر قارچ دکمه ای،10000تن پسماند کمپوست(به عنوان کود آلی بخش کشاورزی) و میزان اشتغال زائی کل مجموعه به بیش از200نفر افزایش می یابد.
عامری گلستان معاونت برنامه ریزی استانداری خوزستان ،چنگلوائی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان،احسانی نیا فرماندار شهرستان دزفول، رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ کشور ،کارشناس هلندی طرح و سید حجت اله اژدر مدیر شعب بانک استان از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.
مدیر استان طی سخنان کوتاهی به اهمیت بخش کشاورزی و نقش آن در تامین نیاز غذائی کشور و همچنین نقش محوری بانک در توسعه بخش و حمایت از طرح های تولیدی اشاره کرد و افزود:بانک کشاورزی افتخار دارد که از بدو تاسیس تا به حال هیچوقت از رسالت اصلی خود که حمایت از بخش کشاورزی است دور نشده وامروز توانمندتر از گذشته در خدمت فعالان و تلاشگران عرصه تولید است. وی در پایان با اشاره به شعر استاد شهریار(شکر دارم که اگرخدمت بانکی کردم-خدمت من همه در بانک کشاورزی بود)افزود :افتخار بنده و همکارانم این است که در بانک کشاورزی خدمت می کنیم.

قالب دلخواه شما