دکتر طالبی:ساختار مناسب نظام اطلاعات مشتریان مطلوبیت عملکرد نهادهای نظارتی را در پی دارد

دکتر طالبی:ساختار مناسب نظام اطلاعات مشتریان مطلوبیت عملکرد نهادهای نظارتی را در پی دارد

دکتر محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: آمار و برنامه ریزی اهمیت زیادی دارد و پرداختن به آمار و اطلاعات در این بانک به اندازه عمر آن قدمت دارد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، دکتر طالبی روز چهار شنبه چهارم آبانماه در«هم اندیشی کارشناسان آمار وبرنامه ریزی‌» این بانک با اعلام مطلب فوق از تلاش های کارکنان این حوزه قدردانی کرد وافزود:مقایسه وضعیت فعلی نشان دهنده حرکت و رشد مناسبی در زمینه آمار و اطلاعات است اما برای دستیابی به حد مطلوب، نیازمند تلاش بیشتری هستیم.
وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از دغدغه مدیران بانک صرف آمار و اطلاعات مشتریان می شود،تصریح کرد: اگر نظام اطلاعات مشتریان ساختار مناسبی داشته باشد، نهادهای نظارتی نیز عملکرد مطلوب تری خواهند داشت.
دکتر طالبی عملکرد حوزه آمار وبرنامه ریزی بانک کشاورزی را مثبت ارزیابی کرد و حساسیت عمومی و فراگیر یکایک کارکنان این حوزه را برای مشارکت ونقش آفرینی در بهبود عملکرد آنان خواستارشد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی، در تشریح وظایف کارکنان حوزه آمار وبرنامه ریزی اولویت کاری آنان را پیگیری و نظارت برای دستیابی به وضعیت مطلوب در ارائه اطلاعات به نهادهای نظارتی بیرونی دانست.
وی با اشاره به قابلیت های سامانه الکترونیکی مهرگستر، بر ضرورت گذر از نظام سنتی اطلاعات به نظام الکترونیکی تأکید و خاطر نشان کرد:گذر از این مرحله فقط با عزم و همفکری کارکنان حوزه های ذیربط امکان پذیر خواهد بود.
دکتر طالبی با تأکید بر شفافیت اطلاعات به عنوان مهم ترین اصل و همچنین رعایت استانداردهای مربوطه اظهارداشت:مسئولان آمار برای شفافیت اطلاعات باید علاوه بر ریشه یابی مشکلات، شاخص هایی را برای شفافیت اطلاعات تعریف کنند.
مدیرعامل بانک کشاورزی،دو مرحله ای بودن ورود اطلاعات را یکی از معضلات حوزه آمار و برنامه ریزی دانست و متذکر شد: برای رفع این معضل و همچنین ساماندهی و یکپارچه سازی مطلوب تر اطلاعات باید راه حل مناسبی ارائه شود.
وی بابیان اینکه مدیریت انتقال اطلاعات به عهده کارشناسان آمار وبرنامه ریزی است یادآورشد:این انتقال باید به گونه ای انجام شود که به اطلاعات خدشه ای وارد نشود.
دکتر طالبی بر افزایش اعتبار داده ها تأکید و اضافه کرد:مأموریت اصلی اداره کل آمار وبرنامه ریزی در تمامی مراحل(ورود داده ها تا تبدیل به اطلاعات) تلاش کافی برای افزایش اعتبار آمار واطلاعات است.
مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود، به ضرورت استفاده از فناوری در مدیریت واحد های مختلف این بانک اشاره کرد و افزود:پس از نصب سامانه الکترونیکی مهر گستر که قابلیت های فراوانی دارد،حرکت بعدی در بانک کشاورزی مدیریت واحدها از طریق فناوری اطلاعات(IT) است.
وی خاطر نشان کرد: مدیریت همانند سایر مشاغل فناوری مربوط به خود را دارد و یکی از دلایل موفقیت سازمان ها و بنگاه های اقتصادی ، بهره گیری مناسب از فناوری است . از این رو شناسایی فناوری های مورد نیاز مدیران یک ضرورت است.
دکتر طالبی استفاده از قابلیت های سامانه مدیریتی داشبورد و در صروت لزوم ارتقای آن را یکی از روش های قابل استفاده در مدیریت آمارو اطلاعات معرفی کرد وگفت: پیشتاز شدن در مدیریت سازمان ها از طریق فناوری اطلاعات در گروی فرهنگ سازی است.
مدیرعامل بانک کشاورزی در خاتمه، با اشاره به اینکه برنامه ریزی در این بانک وارد مرحله جدیدی خواهد شد، بر اهمیت و ضرورت برنامه ریزی در حوزه های بانکداری و کشاورزی تأکید کرد و اظهار داشت:برنامه هایی که در زمان مناسب اجرا می شوند و کارکنان تمام سطوح به آن پایبند هستند موفق خواهد بود.

قالب دلخواه شما