برگزاری اولین جلسه ستاد بیمه در سال زراعی جدید در استان سمنان

برگزاری اولین جلسه ستاد بیمه در سال زراعی جدید در استان سمنان

اولین جلسه ستاد بیمه استان سمنان با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری ،رییس سازمان جهاد کشاورزی ، مدیر شعب بانک در استان ، فهیما رئیس اداره کارگزاری ، کریمی رئیس اداره بازاریابی و پایش صندوق بیمه و سایر اعضای ستاد بیمه روز سه شنبه 21 دی ماه در سالن شهید اسماعیلی مدیریت بانک کشاورزی این استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان سمنان در این جلسه  کیومرثی مدیر شعب بانک در استان طی سخنانی با اشاره به نقش بیمه محصولات کشاورزی ، به پرداخت به موقع غرامت ها و لزوم بیمه محصولات اصلی تر اشاره و به فعال تر شدن هر چه بیشترجلسات ستادهای شهرستانی و کمک این ستادها به توسعه بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد.
میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس ستاد بیمه استان نیز طی سخنانی با اشاره به تغییرات اقلیمی شدید و خسارت های بالا به محصولات کشاورزی بر لزوم توجه به بیمه محصولات کشاورزی و پرداخت به هنگام خسارت ها در زیربخش باغات ، بیمه گلخانه ها ، برگزاری جلسه با تشکل های باغداران انگور، الزام حرکت جدی در زیربخش دام و تدوین برنامه کارشناسی شده برای توسعه بیمه دام و شناسایی گلوگاه های بیمه دام تاکید کرد.
کریمی رئیس اداره بازاریابی و پایش صندوق بیمه کشاورزی دیگر سخنران این جلسه بود و  مطالبی را در خصوص توسعه بیمه مراتع و منابع طبیعی در استان ، پرداخت غرامت 50 درصدی باغات در هفته آینده  و پرداخت غرامت 100 درصدی آبزیان و زراعت، یارانه پایین در زیربخش باغات ، پوشش ریسک های فاجعه بار و مدیریت ریسک های جزئی و پایین توسط خود باغدار در جهت کاهش ضریب ریسک در زیربخش باغات ، توسعه بیمه شاخص عملکرد در بیمه محصولات زراعی و حتی گلخانه ای و باغی بیان کرد.
فهیما رئیس اداره کارگزاری صندوق بیمه کشاورزی نیز با اشاره به نقش موثر سامانه جامع و کارایی آن در کلیه امور مربوط به بیمه محصولات کشاورزی ، به توسعه همه جانبه بیمه محصولات و وارد کردن مشتریان کم ریسک در بحث بیمه جهت کاهش ضرایب ریسک تاکید کرد.
وی همچنین به تاثیر میزان سرم بر عملکرد محصول کلزا و اصلاح دستورالعمل ارزیابی خسارت این محصول به ویژه در بحث سرما اشاره و خواستار ایجاد شرایط پرداخت حق بیمه از محل دامدار کارت یا کشاورز کارت شد.
بر اساس این گزارش ، کرم الدین معاون خدمات بیمه ای مدیریت نیز در ابتدای جلسه  گزارشی از عملکرد و آمار و اطلاعات استان در بخش بیمه محصولات کشاورز ی را ارائه داد.
در پایان این نشست،  هر یک از اعضای ستاد بیمه به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

قالب دلخواه شما