دکتر طالبی:در بررسی طرح ها نقش هدایتگری را ایفا کنیم

دکتر طالبی:در بررسی طرح ها نقش هدایتگری را ایفا کنیم

بانک کشاورزی باید به سرمایه گذاران بخش کشاورزی مشاوره و راهنمایی بدهد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی؛دکتر طالبی روز پنجشنبه دوازدهم آبان ماه در دومین روز از اولین هم اندیشی رابطین بررسی اقتصادی طرح های این بانک ،ضمن بیان اهداف و ضرورت راه اندازی اداره کل مطالعات و بررسی های اقتصادی در بانک کشاورزی گفت:این اداره بستر و روزنه ای برای ایجاد بانکداری سرمایه گذاری(Investment Banking) با ویژگی های بین المللی است.
وی دستیابی به اهداف تعیین شده در این حوزه را منوط به بررسی ساختارهای بین المللی بانکداری سرمایه گذاری و حرکت بسوی آن دانست و افزود:استفاده از توانایی های تمام کارکنان حوزه مطالعات و بررسی های اقتصادی در ادارات مرکزی و استان ها یکی از روش های مورد استفاده است.
مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه چالش ها و گفت وگو میان نهاد های متولی و مجریان طرح ها درباره توجیه اقتصادی طرح ها هزینه های مادی ومعنوی زیادی رابه همراه داردگفت؛با اثبات اینکه نظرات ارائه شده از سوی کارشناسان این بانک تخصصی و مبتنی بر مطالعات کافی است، بخش مهمی از این معضل برطرف خواهد شد.
دکتر طالبی انتقاد پذیر بودن،ایجاد باور در نهاد های متولی و مجریان مبنی بر اینکه این نظرات به نفع بخش کشاورزی است ،به روز بودن اطلاعات تخصصی و بهره گیری از دانش و فناوری روز دنیا،مراودات علمی با بانک های کشاورزی دیگر کشورها،حضوردر عرصه عملیاتی و همچنین قدرت و جسارت دفاع از نظرات را از مهم ترین پیش نیازهابرای برطرف کردن این چالش ها دانست.
وی با اشاره به توان تخصصی موجود در بانک کشاورزی تأکیدکرد: صرف نظر از ساختار سازمانی که افراد متخصص در آن فعالیت می کنند،لازم است زمینه مناسبی برای استفاده از این توان تخصصی فراهم شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی با تأکید بر این که در بررسی اقتصادی طرح ها باید نگرش کلان اقتصادی مدنظر باشد خاطرنشان کرد: نقش ما تنها قبول یا رد یک طرح نیست بلکه باید نقش هدایتگری را ایفا کنیم .
دکتر طالبی در بخش دیگری از سخنان خود بخش مهمی از موفقیت یا عدم موفقیت طرح ها راوابسته به مجریان طرح ها دانست و متذکر شد،در بررسی طرح ها الزامات نیروی انسانی و مدیریتی طرح،برنامه های بازاریابی و مدیریت بازار بنگاه اقتصادی مد نظر قرار گیرد.
وی تصریح کرد: از آنجا که طولانی بودن بررسی طرح ها بر توجیه اقتصادی طرح تأثیرگذار است، انجام به موقع وظایف و اعلام نتایج آن در زمان مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
بر اساس این گزارش، اولین هم اندیشی رابطین بررسی اقتصادی طرح های بانک کشاورزی یازدهم و دوازدهم آبان ماه در تهران برگزار شد.
این گزارش می افزاید، کارگروه فنی- اقتصادی طرح ها نیز با هدف تکریم مشتریان و ارتقای جایگاه کارشناسی در بررسی اقتصادی طرح ها و همچنین توجه به نظرات مشتریان وسرمایه گذرانی که با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی قصد اجرای طرح های سرمایه ای دارند، در این بانک تشکیل شده است.
لازم به ذکر است؛ بانک کشاورزی در صدد است با بیان دلایل عدم توجیه اقتصادی طرح ها و بررسی دلایل مشتریان به اشاعه فرهنگ دانش بنیان در حوزه سرمایه گذاری کمک کند.

قالب دلخواه شما