آستانه ورود به بخش اعتباری، بررسی‌های اقتصادی است

آستانه ورود به بخش اعتباری، بررسی‌های اقتصادی است

عضو هیات مدیره بانک کشاورزی گفت: در پرداخت تسهیلات باید به صلاحیت مجریان طرح ‌ها بیش از پیش توجه کرد .
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، حشمت الله نظری یازدهم آبان ماه در اولین هم‌اندیشی رابطین بررسی اقتصادی طرح های این بانک با اعلام مطلب فوق افزود: دقت در پرداخت تسهیلات، وصول مطالبات مناسبی را به دنبال خواهد داشت.
وی اعتبارات مورد نیاز بخش کشاورزی در سال جاری را بیش از 220 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و متذکر شد: بانک کشاورزی قادر به تأمین نیمی از این نیاز است و تا پایان مهرماه امسال حدود 53 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است .
نظری با تبیین نقش و جایگاه بانک کشاورزی در اقتصاد و نظام بانکی کشور تصریح کرد : منابع در اختیار این بانک، باید جایی مصرف شوند که بازگشت آن قطعی باشد .
عضو هیات مدیره بانک کشاورزی در بیان انتظارات از حوزه مطالعات و بررسی‌های اقتصادی گفت : کارکنان این حوزه باید نسبت به جایگاه بانک و نحوه استفاده از منابع آن حساس باشند.
وی با تأکید مجدد بر تخصیص بهینه اعتبارات خاطرنشان کرد : حوزه مطالعات و بررسی‌های اقتصادی باید اثربخشی تسهیلات پرداختی بانک را در مناطق مختلف بررسی و تحلیل کند.
نظری یکی از مسائل پیش روی بانک‏ها را نوسانات نرخ سود تسهیلات و سپرده‌ها دانست و افزود: بررسی اثرات این نوسانات بر منابع و مصارف بانک کشاورزی از مهم‌ترین وظایف حوزه مطالعات اقتصادی است .
وی پربار کردن گزارش‌های عملکرد بانک ‌را یکی از ضرورت‌های فعلی بانک کشاورزی و تهیه این گزارش ها را جزء وظایف اداره کل مطالعات و بررسی‌های اقتصادی این بانک دانست.
عضو هیات مدیره بانک کشاورزی ، بررسی‌های اقتصادی را آستانه ورود به بخش اعتباری و پرداخت تسهیلات دانست و خاطرنشان کرد : رعایت معیارها و شاخص‌های علمی و اجرای وظایف این بخش موجب پیشگیری از مشکلات آتی برای بانک و مشتریان خواهد شد .
نظری با تأکید بر ضرورت پرهیز از برخوردهای انفعالی متذکر شد ؛ برای سرمایه‌گذاری بهینه و متناسب با نیازهای هر منطقه ، باید با استفاده از امکانات موجود ، استعدادها و مناطق مختلف مورد بررسی قرار ‌گیرد.
وی با بیان اینکه با استفاده از تسهیلات این بانک حدود 40 هزار طرح به بهره‌برداری رسیده است یادآور شد، انتظارات بخش کشاورزی فراتر از این میزان است.
عضو هیات مدیره بانک کشاورزی در خاتمه سخنانش خاطرنشان کرد، با بررسی اقتصادی طرح ها انتظار می‌رود، تسهیلات بانکی به‌ طرح های با اطمینان بالاتر از 90 درصد و بهترین مجریان و طرح ها پرداخت شود.

قالب دلخواه شما